יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

מטוסים איראניים אינם יכולים לתדלק באירופה ובנסיכויות

מטוסים איראניים אינם יכולים לתדלק בנמלי תעופה בגרמניה, בריטניה ובאיחוד האמירויות, כך דיווחה סוכנות הידיעות האיראנית. בהמשך דווח, כי גם כוויית מונעת ממטוסים איראניים לתדלק בשטחה. איראן מתלוננת: "הצעד מהווה הפרה של אמנות בינלאומיות"

יוסי בלוך, כ"ג בתמוז תש"ע - 05/07/2010 16:38
טיסה לשום מקום. מטוסים איראנים אינם מורשים לתדלק בנמלי תעופה בבריטניה, גרמניה ובאיחוד האמירויות, כך דווח בצהריפ (ב') בסוכנות הידיעות האיראנית "איסנ"א". במקביל, דיווחה סוכנות הידיעות "אירנ"א" כי נמלי תעופה בכוויית מסרבים גם הם לתדלק את מטוסי הרפובליקה האסלאמית.

"מאז השבוע שעבר, אחרי שארצות הברית אישרה באופן חד צדדי סנקציות נגד אירן, נמלי תעופה באנגליה, גרמניה, ואיחוד האמירויות סירבו לתת דלק למטוסים איראניים", אמר מנהל איגוד חברות התעופה האיראניות לסוכנות הידיעות. "סירובן של המדינות הללו לספק דלק למטוסי נוסעים איראניים הוא הפרה של אמנות בינלאומיות", האשים.

מניעת התדלוק באה על רקע סיבוב הסנקציות הרביעי שהוטל במועצת הביטחון לפני כחודש ובמסגרתו ננקטו שורת צעדים כנגד תעשיית הנשק של איראן ומערכת המסחר שלה. בין השאר נאסרה מכירת ציוד צבאי ודלק מטוסים ונאסרה גישת בנקים איראניים למערכת הבנקאות הבינלאומית. בשבוע שעבר חתם הנשיא אובמה על שורה של סנקציות עצמאיות שהטילה ארה"ב אליה הצטרפו מדינות מערב אירופה והן חריפות עוד יותר מהסנקציות שהתקבלו במועצת הביטחון.

"אנחנו מגבירים את הלחץ על אירן", אמר אובמה לאחר שחתם על צווי הסנקציות החדשים. "היום אנחנו מתקדמים צעד נוסף קדימה ושלא יהיה ספק – ארצות הברית והקהילה הבינלאומית נחושות למנוע מאירן השגת יכולת גרעינית צבאית", הצהיר הנשיא האמריקני.