שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

אובמה הציע לפלסטינים: הקפאת בנייה תמורת כניסה לשיחות ישירות

העיתון הערבי "אל-חיאת" מדווח מפי מקור פלסטיני בכיר, כי נשיא ארה"ב ברק אובמה, הציע ליו"ר הרשות, אבו-מאזן, להסכים לעבור למסלול של שיחות ישירות בתמורה לכך שישראל תאריך את ההקפאה של הבנייה בשטחי יו"ש. נתניהו יוצא היום לוושינגטון

יוסי בלוך, כ"ג בתמוז תש"ע - 05/07/2010 08:01
שיחות תמורת הקפאה. "הממשל האמריקאי הציע לפלסטינים להסכים למשא ומתן ישיר עם ישראל בתמורה להבטחה, לפיה הקפאת הבנייה בהתנחלויות בגדה המערבית תוארך לתקופה נוספת". כך מדווח הבוקר (ב') העיתון הערבי "אל-חיאת" היוצא לאור בלונדון.בדיווח מצוטט גורם פלסטיני בכיר שאמר כי השליח מיטשל מתקשה להניע את שיחות הקרבה משום שנתניהו "מתעקש שלא לדון בנושא הגבולות אלא במגעים ישירים מול הפלסטינים".

בנוסף על פי הדיווח, האמריקנים הסבירו לפלסטינים כי עליהם לעבור למסלול של שיחות ישירות משום ששיחות הקרבה שאינן מתקדמות מהוות "בזבוז זמן" למעשה. לדברי הגורם הפלסטיני הבכיר, לכן "הציע הממשל לפלסטינים לעבור למגעים ישירים בתמורה לכך שישראל תמשיך בהקפאה בהתנחלויות בגדה, מלבד ירושלים, וזאת משום שתקופת ההקפאה אמורה להסתיים באוקטובר הקרוב", אמר הבכיר.

ראש הממשלה בנימין נתניהו, ימריא הבוקר לביקורו החשוב בוושינגטון שבמהלכו אמור לפגוש מחר את בבית הלבן את נשיא ארה"ב, ברק אובמה.השניים צפויים לעסוק רבות בערוץ הפלסטיני וכן בעניינים ביטחוניים ובראשם איראן. כמו כן יעסקו השניים במדיניות האמריקנית כלפי הגרעין הישראלי ובהמשך הערבויות האמריקניות לביטחון ישראל.

היום ייפגש שר הביטחון ברק עם ראש הממשלה הפלסטינית, סאלם פיאד, לראשונה מאז החלו שיחות הקרבה בין ישראל לפלסטינים. מלשכת ברק נמסר כי הפגישה תעסוק ב"נושאים שונים הקשורים ליחסים בין ישראל לפלסטינים".