יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

טורקיה מאיימת: "נסגור לישראל את השמיים"

פרטים נוספים מהפגישה החשאית בין השר בין אליעזר לשר הטורקי דבואטלו ממשיכים לדלוף: עיתון טורקי מדווח כי בפגישה הביע בן אליעזר נכונות לפצות את משפחות נפגעי ה"מרמרה". עיתון נוסף מדווח כי דבואטלו איים כי ארצו תסגורו את המרחב האווירי שלה בפני ישראל

יוסי בלוך, כ' בתמוז תש"ע - 02/07/2010 08:54
ישראל נכנעת גם לפני טורקיה. הבוקר התפרסמו בטורקיה פרטים חדשים על הפגישה החשאית שנערכה בין שר התמ"ת בן אליעזר ושר החוץ הטורקי דבואטלו בבריסל. העיתון "הורייט" מדווח כי במהלך הפגישה הביע בן אליעזר נכונות בשם ממשלת ישראל לפצות את נפגעי ההשתלטות על ה"מרמרה". עיתון נוסף בטורקיה, ה"טודיי'ז זאמאן" דיווח הבוקר כי שר החוץ הטורקי איים כי במידה וישראל לא תיענה לדרישות הטורקיות יסגרו לחלוטין שמי טורקיה בפני מטוסים ישראלים – של חיל האוויר ושל חברות ישראליות. כבר לפני מספר ימים פורסם כי טורקיה סגרה את המרחב האווירי שלה בפני מטוסי חיל האוויר הישראלי, אולם עתה הטורקים מאיימים להרחיב את הענישה כלפי ישראל.

במידה ותתקבל החלטה שכזו, היא צפויה להסב נזק ניכר למשק הישראלי ולגרום לייקור מחירי הטיסות לאירופה ולהארכת משך הטיסה. לפי חישובים שונים שנעשו הדבר עלול לגרום לנזק של 1.2 מיליארד ש"ח בשנה למשק הישראלי. בנוסף, במידה ותתקבל החלטה כזו, תהיה מניעה מחברות ישראליות לטוס לטורקיה והאפשרות להגיע לשם תהיה רק באמצעות חברות טורקיות או באמצעות טיסה דרך אוזבקיסטן.

העיתון "הורייט", דיווח כי השר בן-אליעזר גילה נכונות להיענות לדרישה הטורקית. בדיווח מצוטט גורם טורקי רשמי שאמר כי "תתקיים פגישה שנייה עם הצד הישראלי, שבה ככל הנראה ישראל תתאם את היענותה לדרישותינו".

למרות הנכונות הישראלית להיכנע לתביעות הטורקיות אמרו גורמים באנקרה כי לא צפוי שיראל תיענה להן לפני שיתקבלו מסקנות ועדת טירקל. "ככל הנראה ישראל לא תמסור את תשובתה ללשכתו של דבוטולו עד שוועדת החקירה הממשלתית שהקימה, בראשותו של שופט עליון בדימוס, תגיש את מסקנותיה לממשלה", מסר הגורם.

אמש התעקש דובר משרד החוץ באנקרה לדווח כי הפגישה החשאית בין בן אליעזר לדבואטלו היא פרי בקשה של ישראל שביקשה לברר כיצד היא יכולה לרכך את הזע הטורקי וליישב את ההדורים.