יום חמישי י"ח באדר ב תשפ"ד 28/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

ליברמן: לא נפרוש מהקואליציה

שר החוץ ליברמן, תקף הבוקר (ה') בחריפות את ראש הממשלה נתניהו, על רקע המשבר שפרץ ביניהם בעקבות פגישת שר התמ"ת בן אליעזר עם שר החוץ הטורקי בלא ידיעתו. "הדברים האלה הם בלתי סבירים". ליברמן הבטיח כי למרות הכל - "נישאר בקואליציה"

יוסי בלוך, י"ט בתמוז תש"ע - 01/07/2010 11:18
ליברמן תוקף. שר החוץ, אביגדור ליברמן, הגיב הבוקר (ה') בקולו לראשונה על "משבר האמון" שפרץ בינו לראש הממשלה, בנימין נתניהו, על רקע הפגישה בין שר התמ"ת בן אליעזר, לשר החוץ הטורקי, אחמט דבואטלו, שנעשתה בלא ידיעתו של ליברמן. "פתאום אנו מגלים ששר הביטחון ובכירים אחרים היו בעניין וכל המהלך היה מתואם עם ארה"ב. כשאתה שומע את כל הפרטים האלה וכל חצי שעה יש זליגה של פרט נוסף, אז הדברים האלה הם בלתי סבירים", אמר שר החוץ בראיון ל"קול ישראל".

ליברמן תקף בחריפות את התנהלות ראש הממשלה ואנשיו ואמר כי היא פוגעת באמון הבסיסי בין הליכוד לישראל ביתנו. "ישראל ביתנו היא המרכיב הלויאלי ביותר בקואליציה. מהיום הראשון הוכחנו שישראל ביתנו היא עוגן חשוב בקואליציה ולכן, ההתנהלות הזו היא ברמה של לויאליות בסיסית".

במערכת הפוליטית הועלו ספקולציות באשר לזהות מדליף הפגישה החשאית. בליכוד האשימו כי אנשיו של שר הביטחון ברק הפיצו במכוון את הידיעה על האירוע מתוך רצון לתקוע טריז בין ראש הממשלה לשר החוץ, דבר שיגרום לפרישת מפלגת ישראל ביתנו מהקואליציה ולכניסתה של קדימה. ליברמן נשאל האם בכוונתו לפרוש מהקואליציה בתגובה, והשיב "זה לא עומד על הפרק", ליברמן אמר כי בכוונתו ללבן את הסוגיה בפגישתו הקרובה בסוף השבוע עם ראש הממשלה. "ביום שישי בבוקר יש לנו פגישת עבודה באווירה קצת יותר נינוחה ואני מקווה שנוכל ללבן את הדברים".

מוקדם יותר,ניסו בלשכת ראש הממשלה להנמיך את גובה הלהבות. בהודעה שיצאה מהלשכה נאמר כי אי-עדכונו של שר החוץ בפגישה של בן אליעזר עם שר החוץ הטורקי, נובעת מ"כשל טכני". הבוקר ניסתה לשכת ראש הממשלה להביא לשיחה בטלפון בין ראש הממשלה לשר החוץ אולם ליברמן סירב לקבל את השיחה. הבוקר הגיב ליברמן בציניות לניסיונות הכושלים של לשכת ראש הממשלה ליצור איתו קשר. "היו כל מיני טלפונים אבל באמת מבחינה טכנית זה לא הסתייע", אמר שר החוץ.

ליברמן טען כי אסור היה לקיים פגישה בדרג בכיר עם הטורקים: "אנחנו יודעים מה הדרישות של הטורקים. הם העבירו מכתב עם דרישות אינסופיות, אבל ברמה המקצועית השאלה היא האם זה נכון על רקע כל זה לקיים פגישה בדרג פוליטי בכיר. לדעתי, אף אחד לא עשה דיון מעמיק בנושא הזה וזו לא ההתנהלות נכונה".

בסיום הדגיש ליברמן, "חייבים לשקול את הדברים לפני שעושים ולקבוע נוהל שימנע דברים כאלה בעתיד. אני לא צריך חוזה עבודה עם ראש הממשלה, אבל זה חייב להיות מובן. חייבת להיות מערכת שיקולים קצת אחרת".

מקורבי ברק דחו את האשמה על כך שהוא רקח תרגיל מאחורי גבו של ליברמן. המקורבים טענו כי ברק עצמו הסתייג מקיום הפגישה, על אף שלא הטיל וטו על קיומה. לדברי המקורבים, ברק עצמו סירב להצעה לפגוש את שר החוץ הטורקי משום שהוא היה סבור שבעת הזו אין הצדק לקיום פגישה לאור התבטאויות והתנהלות הטורקים.