יום חמישי י"ח באדר ב תשפ"ד 28/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

"המשבר ביחסים עם וושינגטון - אינו חולף"

שגריר ישראל בוושינגטון, מייקל אורן, העריך במסגרת תדרוך שמסר לדיפלומטים ישראלים בצפון אמריקה, כי המשבר ביחסי ישראל וארה"ב אינו חולף וכי הוא מצוי במצב של "שבר טקטוני" - התרחקות בין המדינות. ראש הממשלה נתניהו יצא בשבוע הבא לוושינגטון

יוסי בלוך, ט"ו בתמוז תש"ע - 27/06/2010 08:27
הערכה קודרת מאד. שגריר ישראל בוושינגטון מייקל אורן, העריך בתדרוך לדיפלומטים ישראלים המשרתים בצפון אמריקה, כי היחסים בין ארה"ב וישראל נמצאים במצב המשול ל"שבר טקטוני" – שתי יבשות המתרחקות האחת מן השנייה, כך מדווח הבוקר (א') 'הארץ'. הדברים באים על רקע ביקורו הצפוי של ראש הממשלה נתניהו בעוד שבוע בבית הלבן.

על פי הדיווח, אורן קיים בשבוע שעבר ביקור עבודה בישראל במסגרתו העניק תדרוך לקבוצה של דיפלומטים ישראלים המשרתים באגף צפון אמריקה. חמישה מהדיפלומטים שהשתתפו בתדרוך הודו כי אורן "צייר תמונה בעייתית לגבי עתיד היחסים" בין המדינות. לדבריהם, אורן הסביר כי אין מדובר במשבר בין המדינות, משום שטבעו של משבר שהוא בא והולך, אולם לדברי אורן, היחסים בין ירושלים לוושינגטון מצויים "במצב של שבר טקטוני שהביא לתזוזת יבשות שמתרחקות זו מזו".

אורן הסביר כי הנשיא אובמה בניגוד לשני קודמיו, אינו מונע מרגשות היסטוריים-אידיאולוגיים כלפי ישראל וכי יחסיו עם ישראל מונחים מאינטרסים בלבד. לדברי השגריר על אף הגישה הטובה של אנשי השגרירות לצוות הנשיא, עדיין קיים קושי להשפיע על עמדותיו עקב היותו אדם ריכוזי מאד. "זה מופע של איש אחד", אמר אורן בתדרוך.

על רקע הדברים, בשבוע הבא יצא לוושינגטון,ראש הממשלה בנימין נתניהו, לפגישה עם הנשיא ברק אובמה. פגישה בין השניים הייתה אמורה להיערך לפני כחודש, אולם בוטלה עקב אירועי המשט שהביאו למתיחות נוספת בין ירושלים לוושינגטון. נתניהו מעוניין לנסות ולשקם ככל שניתן את יחסי האמון הרעועים בינו לבית הלבן.