יום חמישי י"ח באדר ב תשפ"ד 28/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

בג"ץ קבע: יוגבל מספר הנוסעים בתחבורה הציבורית

משרד התחבורה התחייב בבג"ץ: מספר הנוסעים באוטובוסים הבין-עירוניים יוגבל לעשרה

אבי משה י"ז בסיון תשס"ט - 09/06/2009 17:03
אחרי שלש שנים של דיונים, קיבלו היום (ג') שופטי בית המשפט העליון, אליעזר ריבלין, אליקים רובינשטיין ויורם דנציגר, את דרישת התנועה להגינות שלטונית לחייב את משרד התחבורה להגביל את מספר הנוסעים בתחבורה הציבורית הבין-עירונית. השופטים קבעו, כי מאחר ומשרד התחבורה הציג בפניהם הנחיות חדשות בעניין, העתירה נמחקת.
 
את העתירה הגיש עו"ד מרדכי אייזנברג, שטען כי יש להגביל את מספר הנוסעים בעמידה בתחבורה הציבורית העירונית והבין-עירונית, וכן להורות למשרד התחבורה כי מגבלת מספר הנוסעים תירשם ברישיונות הרכב של האוטובוסים של כלל חברות התחבורה הציבורית והן ברשיונות הקו המונפקים על-ידי משרד התחבורה.
 
העותר טען, כי למרות שמשרד התחבורה הוסמך בחוק להגביל את מספר הנוסעים באוטובוס, מדיניות משרד התחבורה היא לבטל את ההגבלות הללו ולהותיר את מספר הנוסעים לשיקול דעת הנהג. לטענת העותרים, משרד התחבורה נהג בחוסר שוויון, כאשר ברישיונות הרכב של החברות דן וסופרבוס נרשמה מגבלה על מספר הנוסעים ואילו ברישיונות של חברת אגד לא נרשמת מגבלה כזו. בהעדר הגבלה על מספר הנוסעים, אין באפשרות המשטרה לאכוף את החוק האוסר על הסעת נוסעים מעל למותר. במהלך הדיונים בבג"ץ, טענו נציגי חברות אגד ודן כי אין להגביל את מספר הנוסעים, אולם
 
השופט רובינשטיין שכתב את פסק-הדין קבע, כי יש לקבל את החלטת משרד התחבורה, שבחן את הנושא מחדש בעקבות העתירה, ולפיהן, בקווים הבין-עירוניים נקבעה מגבלה של עשרה נוסעים בעמידה, כאשר ההגבלה תירשם ברישיון ותחול בכל הקווים הבין-עירוניים, בכפוף לכך שבקוים בין-עירוניים ישירים, ארוכים וממוגני ירי לא תותר נסיעה בעמידה כלל.
 
עוד נקבע בהנחיות משרד התחבורה, כי יוצב שילוט באוטובוסים בדבר הגבלת מספרם של הנוסעים באוטובוסים. עם זאת, נדחתה הבקשה לרשום את הגבלת מספר הנוסעים ברישיונות הקו, בנוסף לרישיון הרכב.
 
בנוגע לעמידה באוטובוסים העירוניים, כותב השופט רובינשטיין, כי הוא מקבל את עמדת משרד התחבורה כי יש להטמיע בקרב הנהגים את נושא הבטיחות בנושא זה.
  1. 1. אולי זה מה שיעזור
    קבל עם 09/06/2009 17:38
    אם יוגבל מספר העומדים, לכל הפחות יוכרחו חברות התעבורה להוציא מספר אוטובוסים רב יותר, על מנת לאפשר ליותר נוסעים לשלם להן