יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

ברק: ננסה להביא לדחיית תכנית "גן המלך"

שר הביטחון אהוד ברק, קורא לעכב את ביצוע תכנית "גן המלך" שאושרה אמש בוועדה המקומית לתכנון ובנייה בעיריית ירושלים, במסגרתה ייהרסו מבנים בלתי-חוקיים בשכונת סילוואן במזרח העיר. ארה"ב: "צעדים מסוג זה - פוגעים באמון". נתניהו: "נפעל למציאת פיתרון"

יוסי בלוך, י' בתמוז תש"ע - 22/06/2010 09:12
 
המשבר החדש בפתח. שר הביטחון, אהוד ברק, המבקר בוושינגטון התייחס אמש (יום ג') לסערה התורנית שעוררה תוכנית "גן המלך" - להריסה ולבנייה שאושרה בשכונת סילוואן שבמזרח ירושלים, ואמר, כי ניתן לדחות את התכנית "אם הנסיבות המדיניות מחייבות זאת". ברק הודיע כי ידון בנושא עם ראש הממשלה.

על רקע פרסום הידיעה על אישורה של תכנית הבנייה החדשה בסילוואן, אמר ברק למקורביו, כי "'גן המלך', המחכה לבנייתו כבר 3,000 שנה, יכול לחכות עוד שלושה חודשים או שלושה רבעונים, אם הנסיבות המדיניות וטובת ישראל מחייבות זאת. זה עניין של שכל ישר".

תגובתו המודאגת של הבית הלבן שם אמור לבקר ראש הממשלה בעוד שבועיים - לא איחרה להגיע. דובר מחלקת המדינה האמריקנית, פיליפ קראולי, אמר: "אלה בדיוק סוג הצעדים שפוגעים לדעתנו באמון הנדרש באופן בסיסי לדיאלוג בין ישראל והפלסטינים".

אמש, במה שנראה כעיתוי מכוון, אושרה בוועדה המקומית לתכנון ולבנייה של עיריית ירושלים תכניתו של ראש עיריית י-ם ניר ברקת – "גן המלך", במסגרתה יהרסו 22 בתים בלתי-חוקיים בשכונת סילוואן במזרח ירושלים ובמקביל "יוכרו" 66 מבנים בלתי חוקיים נוספים ע"י מתן אישור לבנייה של דירות חדשות במזרח השכונה. לפי התכנית במקום הדירות שייהרסו ייבנה גן תיירותי מרשים.

בלשכת ראש הממשלה הגיבו בהפתעה לתכנית החדשה ואמרו כי היא כרגע בשלב ראשוני ביותר. בהודעת לשכת ראש הממשלה נאמר כי ראש הממשלה מקווה שיימצא "פתרון מוסכם על הכל שיבטיח כיבוד החוק". בלשכתו הסבירו כי לראש הממשלה אין סמכות חוקית להתערב בדיוניה של ועדת התכנון העירונית בירושלים.

ברק לבאן: עצור את וועדת החקירה של האו"ם

אמש נפגש שר הביטחון ברק עם מזכ"ל האו"ם, באן קי-מון, בניו יורק. ברק ביקש ממארחו למנוע את הקמת ועדת החקירה הבינלאומית של האו"ם לבדיקת אירועי המשט. "כל עוד יש עוד משטים בדרך, מוטב לשים חקירה בינלאומית על המדף, בעוד אנחנו מתקדמים בחקירה שלנו", אמר ברק לבאן.

בשיחה עם עיתונאים במטה האו"ם אמר ברק, "בעוד ארגונים בתמיכה של ארגוני טרור מנסים לשגר עוד ספינות לעבר עזה, אנחנו רואים בכך מהלך בלתי אחראי. אנחנו מבקשים מכולם להצטרף אלינו ולהעביר סחורות דרך אשדוד. לא נאפשר הפלגה ישירה לעזה". ברק התייחס גם למשט שצפוי לצאת מלבנון: "נראה בלבנון אחראית לתוצאות. זה עלול להוביל לאלימות. זה בלתי אפשרי".
 
  1. 1. התרבות הפלסטינית וגן המלך
    יהושפט 23/06/2010 13:22
    מדוע לא נאמר במפורש שמדובר בהריסה של בנייה לא חוקית?? על מה לא נוותר כדאי להיראות נחמדים בעיני הצבועים שפשוט יראים מהנחשים ושולחים אותנו להיות טרף עבורם??