יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

האו"ם דורש להקים ועדת חקירה בינלאומית

למרות התקוות להפגת הלחץ הבינלאומי על ישראל לאחר הקמת ועדת טירקל, קרא אמש מזכ"ל האו"ם באן, להקים ועדת בדיקה בינלאומית לצד הוועדה הישראלית. "החקירה הישראלית עולה בקנה אחד גם עם חקירה בינלאומית של האו"ם", הסביר דוברו של המזכ"ל

יוסי בלוך, ג' בתמוז תש"ע - 15/06/2010 08:46
מזכ"ל האו"ם לא מוותר. לאחר שישראל הודיעה סוף סוף על הקמת ועדת הבדיקה לאירועי המשט בעזה, נראה היה שהלחץ הבינלאומי ייחלש, אולם אמש (ב') הודיע דוברו של מזכ"ל האו"ם, באן קי-מון, כי הוא ממשיך לקדם ועדת חקירה של האו"ם לבדיקת האירועים.

"חקירה ישראלית יסודית היא חשובה ועשויה לעלות בקנה אחד עם הצעתו של מזכ"ל האו"ם, ולעמוד בציפיות הקהילה הבינלאומית לחקירה אמינה", מסר דובר המזכ"ל, פרחאן האק, אך הוסיף כי "הצעתו של באן לחקירה בינלאומית עדיין נותרה על השולחן והוא מצפה לתשובה ישראלית חיובית". הדובר דיווח כי עד עתה לא דחתה ישראל את ההצעה על הסף.

בצוות אותו מנסה באן להריץ בשבועיים האחרונים, יהיו חברים נציג אחד מטורקיה ונציג אחד מישראל כשבראשם יעמוד ראש ממשלת ניו זילנד לשעבר, ג'פרי פלמר. דיפלומטים באו"ם דיווחו כי בנוסף לנציג הישראלי והטורקי יוצבו שלושה משקיפים בינלאומיים שבחר מזכ"ל האו"ם.

בניגוד לדברים שאמר דוברו של באן, אמר אמש ראש הממשלה כי בשיחת טלפון עם מזכ"ל האו"ם הוא דחה את בקשתו להקמת ועדת חקירה של האו"ם לבדיקת האירועים.

אמש בירכה מחלקת המדינה האמריקנית על הקמת הוועדה. דובר מחלקת המדינה, פיליפ קראולי, אמר כי הקמת הוועדה היא "צעד חשוב קדימה".

בישיבת הממשלה אמש, אושרה הצעתו של ראש הממשלה להרכב הוועדה - פה אחד. על פי ההחלטה, בראש הוועדה יכהן השופט העליון בדימוס, יעקב טירקל, לצידו יכהנו האלוף (מיל.) עמוס חורב, והמומחה למשפט בינלאומי, פרופ' שבתאי רוזן. לצד הוועדה יוצבו שני משקיפים זרים חתן פרס נובל לשלום, דייויד טרימבל מאירלנד, והפרקליט הצבאי הראשי לשעבר של קנדה, קן ווטקין.

פרשנים פוליטיים מעריכים כי ייתכן שלמרות כניעת ראש הממשלה והקמת ועדת הבדיקה הישראלית, לא יהיה מנוס מהלחץ הבינלאומי ולבסוף תוקם ועדה נוספת של האו"ם דבר שעלול להמיט על ישראל "גולדסטון 2".
  1. 1. קריאה חשובה!!
    יהודי פשוט 15/06/2010 10:32
    קריאה חשובה
    מכ"ק האדמו"ר מוהרא"ש שיק שליט"א
    - הצדיק מיבנאל!

    "הנה גזירות רעות גוזרים על עם ישראל וכולם נמצאים בסכנה גדולה שלא יפרוץ חס ושלום מלחמה... ולכן אשרי מי שיכול לומר בכל יום את מזמור פ"ג שבתהלים, וזה מצוה גדולה מאד כדי לבטל את כל הגזירות הרעות מעל כלל ישראל, ושלא יארע שום מלחמה"!!!

    המכתב המלא:
    http://www.breslevcity.co.il/