יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

חקירה פלילית נגד שני קצינים שתמכו בהכאת פלסטינים

הפרקליטות הצבאית הודיעה היום לבג"ץ כי תעמיד לדין פלילי את מפקד חטיבת כפיר לשעבר, אל"מ איתי וירוב, ונגד מפקד חטיבץ שמשון לשעבר, סא"ל שמעון הרוש, בגין דברים שאמרו במשפטו של קצין אחר ובהם הביעו תמיכה בהכאת פלסטינים אותה כינו "צעד סביר"

יוסי בלוך, א' בתמוז תש"ע - 13/06/2010 18:45
הקצינים תמכו בהכאת פלסטינים ויועמדו לדין. הפרקליט הצבאי הראשי, האלוף אביחי מנדלבליט, הודיע בצהרים (א') לבג"ץ כי הפרקליטות הצבאית תפתח בחקירה פלילית נגד אל"מ איתי וירוב, שהיה מפקד חטיבת כפיר ונגד מפקד חטיבת שמשון לשעבר, סא"ל שמעון הרוש, בעקבות דברים שאמרו השניים ובהם הביעו תמיכה בהכאת פלסטינים, במסגרת משפטו של קצין אחר מחטיבת כפיר שהורשע בהכאת פלסטינים.

במשפט שהתנהל נגד סגן אדם מלול, שהורשע בהכאת פלסטינים, העידו שני הקצינים הבכירים ואמרו כי בעת ביצוע "'תחקורים ספונטניים' של עוברי אורח פלסטינים מותר לעשות שימוש ב'כאפות', 'ברכיות' ו'חניקה לצורך הרגעה'". סגן-אלוף שמעון הרוש, אמר כי לעיתים השימוש בסטירות הוא עניין "סביר" ואף הודה כי בעבר היכה פלסטינים. המפקדים סיפרו כי לעיתים ננקטת אלימות אף כנגד מי שאינו שחוד בדבר ואינו מסכן את חיי החיילים – זאת לצורך שמירה על הסדר.

בעקבות הדברים עתרו בחודש ספטמבר שעבר ארגוני זכויות האדם "האגודה לזכויות האזרח" ו"יש דין" לבג"ץ כנגד הרמטכ"ל, אלוף פיקוד המרכז והפרקליט הצבאי הראשי, בדרישה שהשניים יושעו מתפקידם ושתיפתח נגדם חקירה פלילית.

היום הודיעה המדינה לבג"ץ מטעם הפרקליטות הצבאית כי שני הקצינים שעדיין משרתים בצה"ל יועמדו לדין פלילי.