יום חמישי י"ח באדר ב תשפ"ד 28/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

רוסיה: "הסנקציות לא מחייבות ביטול מכירת מערכת S-300"

דובר משרד החוץ במוסקבה התייחס לדיווחים קודמים לפיהם מקפיאה רוסיה את עסקת מכירת מערכת טילי הנ"מ S-300 לאיראן. בהודעת הדובר נאמר: "מערכות S-300 אינן נכללות בהחלטת האו"ם לגבי איראן", עם זאת, הדובר לא סיפק מידע באשר לעתידה של העסקה

יוסי בלוך, כ"ח בסיון תש"ע - 10/06/2010 13:24
 
ממשיכים לרקוד בשתי חתונות. דובר משרד החוץ במוסקבה הודיע אחה"צ (יום ה') כי הסנקציות החדשות שהטילה אמש מועצת הביטחון של האו"ם על טהרן אינן מחייבות את רוסיה לבטל את עסקת מכירת מערכת טילי הנ"מ המתקדמת S-300. הדברים באו על רקע ציטוט בסוכנות הידיעות הרוסית מפי בכיר בתעשיית הנשק של רוסיה ולפיו, רוסיה מקפיאה את מכירת מערכת S-300 לטהרן בעקבות הטלת הסנקציות החדשות.

הדובר, אנדריי נסטרנקו, אמר בתגובה לידיעות, כי "מערכות S-300 אינן נכללות בהחלטת האו"ם לגבי איראן". נסטרנקו הסביר, "כיוון שבהחלטה ישנן סייגים לגבי סוגים שונים של חימוש, אני יכול להגיד כי מערכות הגנה אינן נכללות". למרות זאת, נמענ נסטרנקו לפזר את הערפל מעל עתידה של העסקה ולא דיווח האם היא אכן עתידה בסופו ל דבר לצאת אל הפועל.

בעניין הכור אותו בונה רוסיה עבור האיראנים בבושהר, אמר נסטרנקו, כי "מדובר בפרוייקט נפרד בפיקוח הסוכנות לאנרגיה אטומית. כל העבודות שם מתבצעות בשקיפות, וכפי שאמר ראש הממשלה ולדימיר פוטין לפני כמה ימים, הפרוייקט יימסר בזמן - אוגוסט 2010".

מוקדם יותר טען גורם בתעשיות הביטחוניות של רוסיה לכתב סוכנות הידיעות הרוסית, כי ארצו תקפיא את עסקת מכירת מערכת ההגנה האווירית S-300, עליה חתמה מוסקבה עם טהרן, הגורם הרוסי הוסיף כי בעקבות הסנקציות שהוטלו אתמול על טהרן רוסיה משעה את שיתוף הפעולה הביטחוני עם איראן.

סוכנות הידיעות אינטרפקס ציטטה את הבכיר שאמר: "ההחלטה דורשת מכל מדינה לבצע אותה, ורוסיה אינה יוצאת מהכלל", אמר. "באופן טבעי גם עסקת ה-S-300 מוקפאת" הסביר הבכיר.

ישראל וארצות הברית הפעילו בעבר לחץ כבד על מוסקבה להשעות את העסקה שנחתמה עם טהרן על מכירת מערכת טילי ההגנה המתקדמת. בישראל ובארה"ב חוששים כי מערכת S-300 המסוגלת ליירט באמצעות טילי שיוט - מטרות במרחק 150 קילומטר, עלולה להקשות בבוא העת על תקיפה צבאית של מתקני הגרעין של איראן.

לאחרונה, לאחר שבטהרן נוכחו לראות שמוסקבה אינה ממהרת לממש את העסקה, הודיע אחמד וואחידי, שר ההגנה האיראני, כי אנשיו מפתחים מערכות מתקדמות מתוצרת עצמאית המסוגלות לפגוע במטוסיה בגבהים שונים.

אמש התקבלה במועצת הביטחון של האו"ם החלטה על הטלת סבב רביעי של סנקציות, במסגרתו הוטלו מגבלות על "רשימה שחורה" של 40 חברות וגופים הקשורים במערכת ייצור הנשק באיראן. בנוסף, קוראת החלטת המועצה לכל המדינות לפקח על כל הספינות האיראניות ולבדוק כל ספינה המעוררת "רושם חשוד".

בהחלטה נקראות המדינות למנוע אספקה בדרך ישירה או עקיפה של "טנקים, כלי רכב משוריינים, מערכות ארטילריה כבדה, מטוסי קרב, מסוקי תקיפה, ספינות מלחמה, טילים או מערכות טילים". כמו כן, מתבקשות המדינות לא לספק אימונים או שירותי תחזוקה למדינות הללו.

נשיא איראן, מחמוד אחמדינג'אד,לעג אמש להחלטה החדשה במועצת הביטחון והצהיר כי אין ביכולתה למנוע מארצו להמשיך בתכניתה הגרעינית. אחמדינג'אד אמר במהלך ביקור בטג'יקיסטן, כי ההחלטה שווה "כמו ממחטת נייר שמשליכים אותה בסוף השימוש".