שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

אירועי המשט: הרמטכ"ל מינה וועדת בדיקה בראשות האלוף גיורא איילנד

הרמטכ"ל, רב אלוף גבי אשכנזי, מינה אמש וועדת בדיקה בראשות האלוף במיל. גיורא איילנד, שתפקידה לבדוק את השתלשלות האירועים בהשתלטות על הספינה הטורקית "מאווי מרמרה". "נבדוק מאחרון החיילים עד לרמטכ"ל", מבטיח איילנד. נמשכים המגעים עם וושינגטון

יוסי בלוך, כ"ו בסיון תש"ע - 08/06/2010 08:47
צה"ל יבדוק את עצמו. הרמטכ"ל, רב-אלוף גבי אשכנזי, מינה אמש (שני) את האלוף במיל. גיורא איילנד, לעמוד בראש צוות מומחים שירכז את הבדיקה סביב האירועים שהובילו למבצע ההשתלטות השנוי במחלוקת על הספינה הטורקית "מאווי מרמרה". איילנד והצוות שתחתיו יבדקו את השתלשלות האירועים ודרך קבלת ההחלטות בצה"ל, תוך שימוש בבדיקות פנימיות שערך חיל הים ובדיקות עצמאיות נוספות.

מלבד האלוף איילנד, ששימש בעבר ראש אגף תכנון בצה"ל וכיהן אף כראש הוועדה לביטחון לאומי, ישתתפו בצוות הבדיקה גם תא"ל אביב כוכבי, שהיה עד לאחרונה ראש חטיבת המבצעים במטכ"ל, תא"ל יובל חלמיש, שהיה קצין מודיעין ראשי, ואל"מ בן ציון דעבול, שהיה ראש מחלקת המבצעים בחיל הים.

מדובר צה"ל מסר אמש כי ההחלטה על מינוי צוות הבדיקה, "נובעת מהחשיבות הרבה שמייחס צה"ל לבירור ממצה של העובדות הנוגעות לפעילות המבצעית". בכוונת חברי הוועדה להגיש את מסקנותיהם במהלך החודש הבא.

בראיון ל'מעריב' אמר אמש האלוף איילנד כי בכוונתו לזמן לוועדת הבדיקה אף את הרמטכ"ל: "מדובר בעבודה מקצועית נטו שתתחיל מהחייל שגלש על החבל ותגיע עד לרמטכ"ל, שיצטרך לתת את העדות שלו בנושא. ייבדקו כל ההנחיות המטכ"ליות", אמר איילנד.

בינתיים בניסיון להדוף את המצור המדיני ממשיכה ישראל להידבר עם ארה"ב בניסיון להגיע לנוסחה של וועדת בדיקה שתהיה מקובלת גם על הממשל בוושינגטון.

בימים האחרונים התקבלה בפורום שרי השביעייה המלצה לפיה תמנה ישראל ועדת בדיקה שתהיה מורכבת ממשפטנים ישראלים בכירים ובעלי ניסיון במשפט בינלאומי ובמשפט ימי, כשבנוסף ילוו את עבודת הצוות שני משפטנים זרים כמשקיפים – ככל הנראה לפחות אחד מהם יהיה אמריקני.

תפקידה של וועדת הבדיקה הממשלתית יהיה בין השאר לבדוק את סוגיית חוקיות המצור הימי והסגר על רצועת עזה, וכן לבדוק את חוקיותה של פעולת ההשתלטות על הספינה הטורקית "מאווי מרמרה".
  1. 1. אז למה בכלל התחילו עם זה?
    חנה 08/06/2010 11:31
    מה שברור, שהנושא היחיד שאותו צריכה וועדת החקירה לבדוק הוא - למה שילשלו ילדים יהודים לתוך חבורת טרף של מיומני לינץ', למה לא הפציצו את המשט והטביעו אותו, מבלי להשאיר לו שריד ופליט!!
    האם "ישראל" לא ידעה מראש שכל נסיון שלה להגנה עצמית יוריד עליה את הנאציזם הבינלאומי? וודאי שידעה. אז, אם לה היתה לה שום מטרה במבצע, מדוע, בכלל ביצעה אותו. אילו היתה לו, לפחות, מטרה חיובית, אז, שינבח כל העולם. אבל, למבצע הזה לא היתה שום מטרה! למה סיכנו את ילדינו לשווא?