יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

משרד התמ"ת מזהיר: עשירית מהעסקים בישראל – ייסגרו

שר התמ"ת מזהיר: "למעלה מ-47 אלף עסקים ייסגרו השנה. יש לפתור את בעיית מחנק האשראי"

שמואל ברזל י"ז בסיון תשס"ט - 09/06/2009 11:43
שר התעשייה, התעסוקה והמסחר, בנימין בן אליעזר, מעריך כי בשנה הנוכחית צפויים להיסגר למעלה מ-47 אלף עסקים, המהווים 10.5% מהעסקים בישראל.
 
בכנס בנושא "תעסוקה בירושלים בתקופה של משבר כלכלי", שנערך בהשתתפות ראש העיר, ניר ברקת, מנכ"ל שירות התעסוקה, יוסי פרחי ויו"ר התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש, הציג השר בן אליעזר נתונים מתוך מחקר מיוחד שנערך ע"י מינהל מחקר וכלכלה במשרדו, שבחן את סגירת העסקים בשל המשבר הכלכלי בעולם והשלכותיו על איבוד משרות בשוק העבודה.
 
לדברי השר בן-אליעזר, הנתונים גבוהים בכ-7.6 אלף עסקים יותר מהצפוי, לו המגזר העסקי היה ממשיך לצמוח בשעורים הממוצעים של השנים האחרונות. "כ- 85% מתוך העסקים הצפויים לסגירה הם עסקים של עצמאים שלרוב עובד בהם אדם אחד", אמר שר התמ"ת.
 
לדבריו, המגזר העסקי צפוי לאבד השנה כ-13 אלף משרות, בשל השלכות המשבר העולמי על המשק הישראלי. "הצמצום במספר המשרות עלול להגיע לכ-11% ויותר מסך המפוטרים שעבודתם תופסק השנה ביוזמת המעסיק. הבדיקה מתייחסת לשנה הראשונה של המשבר, ואם הוא יימשך, אפשר שהמספרים יהיו גדולים בהרבה", הוסיף השר.
 
שר התמ"ת אמר עוד, כי הנתונים מוכיחים את מה שכולם כבר יודעים: "מצב העסקים הקטנים והבינוניים בישראל, המהווים למעלה מ-98% מהעסקים במשק – בכי רע. העסקים הקטנים נפגעו בירושלים, כמו שנפגעו בערי הפריפריה, כמו שנפגעו בכרך של ת"א וגוש דן. הפגיעה היא חוצת גבולות ומורגשת בכל אזור".
 
לפיכך, שר התמ"ת מגבש בימים אלו תוכנית להקלה על בעלי העסקים, תוכנית שקיבלה את הכינוי "פתרון מחנק האשראי", שיאפשר למגזר העסקי אפשרויות להתמודדות עם המשבר.