יום חמישי י' בניסן תשפ"ד 18/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

ברק: ההסברה השבוע היתה לקויה

למרות המאמצים הכמעט נואשים של צה"ל להציג את הירי כהתגוננות מפוחדת, תוקף שר הבטחון את ההסברה הישראלית וטוען כי הוא לוקה בחסר. מבין משרד ההסברה, צה"ל ומערכת הבטחון - מי אשם?

איתן פריד, כ"א בסיון תש"ע - 03/06/2010 12:15

דובר צה"ל עושה ככל יכולתו לטהר את שמו של צה"ל בזירה הבינלאומית. סרטונים מהתקיפה של החיילים מועלים שוב ושוב לאתרו של דובר צה"ל. ראיונות עם החיילים הפצועים מתפרסמים, ובכלל, לא ניתן היה למצוא כלי תקשורת נחשב אחד (!) שגם באווירה שמאלנית זו, לא התגייס מלוא קומתו להגנה על השם הטוב של ישראל. ככל הנראה, נעשתה עבודה טובה מאחורי הקלעיןף אולם המפקד על המערכת, שר הבטחון אהוד ברק, אינו מרוצה בעליל.

"ההסברה במבצע הייתה לקויה", אמר ברק בישיבת פורום שרי מפלגת העבודה, שהתקיימה הבוקר (ה') בתל אביב. מערך ההסברה שננשא בנטל הכבד של לחימה כמעט ללא כלי זין מורכב ממשרד ההסברה ומשרד ראש הממשלה, צה"ל והדובר בניהו בראשו ומערכת הבטחון כולה.  דווקא כולם נקטו מאמצים יוצאי דופן לטהר את שמו של צה"ל ולהציג את העובדות כפי שאכן היו: החיילים היו בסכנה, ולכן ירו.

עוד ביום התקרית המדממת פרסם משרד ההסברה ומשרד ראש הממשלה מסמך עקרונות שעל פיו הציגה ישראל את עמדתה בכל הקשור להתרחשות הבטחונית החמורה. במסמך התבקשו כל כלי התקשורת להציג את הדברים רק באופן הזה, ולהתעדכן בחומרים שאותם הפיץ צה"ל. דובר צה"ל, מן הקודקוד השני, שחרר לפרסום תכוף תיעודים אותנטיים מהתקיפה של המתפרעים את חיילי צה"ל שהשתלשלו אל סיפוני הספינות, כשמקפיד שלא להראות אף שמץ של ירי ישראלי בחזרה.

מערכת הבטחון, כולל הרמטכ"ל, רא"ל גבי אשכנזי, שר הבטחון בעצמו, ומי שמפקד על החילות כולם - ראש הממשלה בניתין נתניהו - נעמדו בגיבוי מלא לצידם של החיילים וכך הבהירו כי למעשה כל הפעולות היו נכונות ונחוצות ואין כל צורך וטעם להתנצל עליהן.

ולמרות זאת, ברק אינו מרוצה. בשעות הראשונות לאחר התקרית עדיין לא היתה תגובה מסודרת. ראה"מ היה בחו"ל, צה:ל נמנע מלהגיב כלל, וחברי כנסת נטלו יוזמה ופתחו את הפה. לא תמיד בצורה הנכונה, ובינתיים, תמונות של תקשורת עויינת שעמדה ותיעדה ללא כל הגבלה את תנועת חיל הים, התפרסמו עם הרבה דם בתקשורת העולמית.

בינתיים, ממשיך צה"ל לשחרר בהדרגה תיעודים של המתפרעים התוקפים את החיילים הבודדים. הנה התיעוד האחרון של 'פעילי השלום' (!) נתכוננים בתאוות רצח לבואם של החיילים, שלב אחר שלב:

Flash 90
מוטות הבזל מוכנים לתקיפה  [צלם]

Flash 90
  [צלם]

Flash 90
  [צלם]

Flash 90
  [צלם]
  1. 2. ל-1, אם לא היו מתנתקים, לא היה צריך הסברה!
    אברהם 07/06/2010 12:22
    את חטאי אני מזכיר, שתמכתי בהיתנתקות(בהוראת הרבנים-שכנראה הטעו אותם כל מיני עסקנים ומדינאים(שכביכול לא יהיה בזה סכנת נפשות))
  2. 1. על זה נאמר: שריך סוררים
    אייל 03/06/2010 13:22
    במקום לעמוד באון על זכותה של ישראל לפגוע בכל מי שמנסה לפגוע בה שוב ברק מתעסק בטפל - האם ירו וכמה ואיך הסבירו. ההסברה הכי טובה היא העמידה הנחושה על זכותה של מדינת ישראל לשמור על ריבונותה וזכותה המלאה לפגוע במבקשי רעתה! בלי להתנצל ובלי לעסוק בזוטות.