יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

במאה שערים תרוויחו עוד אגורה!

בתחנת איסוף בקבוקים חדשה במאה שערים החרדים יקבלו אגורה אחת יותר מהחילונים על כל בקבוק" כלומר: 31 אג'. מנסים למכור לנו אקולוגיה בשקל? בחברה מבטיחים ל'טוג' שלא מדובר במבצע חולף. "לא כפי החוק, אבל יימשך לתמיד", וגם - יתפשט גם לבני ברק ונקודות חרדיות נוספות

איתן פריד, י"ג בסיון תש"ע - 26/05/2010 18:49

אקולוגיה באגורה: תחנת איסוף בקבוקים החדשה של חברת "דרים גרין עוזר למחזר" שתיפתח במאה שערים בירושלים, תשלם 31 אג' במזומן לכל בקבוק. זאת למרות שעל פי חוק הפיקדון, ההחזר לבקבוק הוא 30 אג'.
 
 תחנת האיסוף החדשה למחזור בקבוקים תיפתח מחר (ה') בשוק הבוכרי בשכונת מאה שערים בירושליםף למחזור בקבוקי פלסטיק עד ליטר, כל הפחיות וכל בקבוקי הזכוכית. תחנת האיסוף תהיה פתוחה בימים א-ה בין השעות 08:30 עד 18:00 וביום שישי בין השעות 08:30 עד 14:00 תאסוף את הבקבוקים ותשלם 31 אג' במזומן לכל בקבוק. זאת למרות שעל פי חוק הפיקדון ההחזר לבקבוק הוא 30 אג'.

לשאלתנו, מדוע הצרכן החרדי הירוק יקבל יותר, מסביר דובר החברה, כי "הסיבה שבמאה שערים משלמים אגורה יותר לכל בקבוק היא פשוטה, הציבור החרדי הינו צרכן גדול של בקבוקי שתיה והמודעות למחזור רוקמת עור וגידים רק בתקופה האחרונה, (? א.פ.) ולכן המטרה היא לעודד את מה שהחל לאחרונה בכל הנוגע למודעות המחזור תוך פרגון ורצון לתת דחיפת עידוד".
 

אח"כ לוקחים את הכל למיחזור [צלם]

"אגב", מדגישים בחברה, "המחיר לא ירד לאחר תקופה מסוימת. ההחלטה היא להשאיר את הסכום הזה לכל בקבוק כל הזמן". וכדי למנוע מהראש היהודי הסוחר לתהות אודות טוהר כוונות החילוני המצוי שמציע לו הטבת אגורה: "אם כוונתכם בשאלה על כניסה במבצע (אגורה אחת יותר, א.פ.) ואז להיות כמו כולם, אז התשובה היא - לא". מי אמר שאין פרנסה במא"ש?

על פי המשרד לאיכות הסביבה, כיום ממוחזרים כ-420 מליון בקבוקי פלסטיק עד ליטר, פחיות ובקבוקי זכוכית מתוך כ- 700 מליון המיוצרים מדי שנה בישראל, כשהמטרה עד סוף השנה היא לאסוף 490 מליון בקבוקים.

מגדילים את הפקדון

עשור
עבר מאז חוק הפיקדון של בקבוקים עד ליטר (הכוללים בקבוקי פלסטיק עד ליטר, כל סוגי הפחיות וכל סוגי בקבוקי הזכוכית) המזכה את הצרכן בפיצוי כספי על החזרת הבקבוקים לתחנות איסוף בקבוקים או לחנות ממנה נקנו הבקבוקים. לפני כעשור הצרכן זכה לפיצוי של 25 אג' לכל בקבוק, ולאחרונה הועלה הסכום ל-30 אג' לבקבוק.


תחילת הרעיון היתה קשה לעיכול בציבור הרחב, מאחר שהחזרת הבקבוקים התבצעה בחנויות מהן הצרכן קנה את הבקבוקים, מה שהיה מסורבל, מטרטר ולא בהכרח משתלם. אולם אט אט החלו להקים תחנות איסוף מרכזיות בערים הגדולות שיכלו לקבל כמויות גדולות של בקבוקים בשעות נוחות יותר. על פי המשרד לאיכות הסביבה, היום ממוחזרים כ-420 מליון בקבוקי פלסטיק עד ליטר, פחיות ובקבוקי זכוכית מתוך כ- 700 מליון המיוצרים מדי שנה בישראל, כשהמטרה עד סוף השנה היא לאסוף 490 מליון בקבוקים.

נועם זיצמן מנכ"ל "דרים גרין עוזר למחזר" המתמחה באיסוף בקבוקי מחזור אומר לנו כי הם "רואים בקהילה החרדית צרכן גדול של בקבוקי משקאות. עם עליית המודעות לנושא איכות הסביבה , בעיקר של הדור הצעיר, אנו מאמינים שרבים מתושבי השכונה יפעלו למחזור הבקבוקים זאת גם לאור התמורה הכספית. תחנת האיסוף ב- מאה שערים היא יריית הפתיחה ובעתיד הקרוב אנו מתעתדים לפתוח תחנות נוספות בבני ברק ובירושלים".

תחשבו מה שתחשבו על הגימיק שבו בחרו ה'חילונים' לגרום לנו להתגייס למהפכה הירוקה (זאת למרות הצלחתה של מגמה מבורכת בסמינרים חסידיים, בהם אוספות תהלמידות בקבוקים למחזור, והכסף שמגיע מאל"ה, מחזיק קרן להחזקת כלה), על ידי מתן הטבה של אגורה, אבל מי שירצה בכל אופן לקבל קצת יותר על הבקבוק שנותר לו מסעודת השבת - יודע איפה לעשות זאת. לגבי הכותרת הסנסציונית שבה הכתירו בחברה את המהלך: "החרדים מתחילים למחזר" - נו, בימים טרופים אילו אנו לא ממש מצפים ליותר מזה, למרות שכאן המקום למחות: סולם הערכים שלנו גדוש בערכים נעלים יותר מסביבה ירוקה, ובכל זאת, גם לזה מצאנו תמיד זמן, גם כשקבלנו רק 25...