יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

מדינת ישראל אינה ערוכה למתקפה כימית

ביום השלישי לתרגיל העורף המקיף, מזהים בפיקוד את החולשה המסוכנת בחוסר היערכות למתקפת אב"כ: "אנחנו ברמת היערכות נמוכה, אין מספיק ערכות מגן". כן התגלו כשלים בקשר שבין זרועות הבטחון להצלה. תלמידים רבים לא ישתתפו מחר בתרגיל היעיל בשל בחינה

איתן פריד, י"ב בסיון תש"ע - 25/05/2010 20:23

מדינת ישראל אינה ערוכה כיאות לאיום של ירי טילים כימיים ל"ע, כך אומר היום (ג') ראש מחלקת האוכלוסיה בפיקוד העורף, אל"מ חיליק סופר. היום הוא היום השלישי לתרגיל ההיערכות הנרחב 'נקודת מפנה 4' שנפתח ביו ראשון השבוע וצפוי להגיע לשיאו מחר. את הדברים אמר סופר בתדרוך לעיתונאים שנערך היום.

 "אנחנו ברמת מוכנות נמוכה לקראת האיום הכימי בגלל חלוקת ערכות המגן. עד כה חילקנו למעלה מ-300 אלף מסכות מגן. יש מה לשפר", אומר סופר. עם זאת, לדבריו, חל שיפור משמעותי בהיערכות הישראלית למקרי תקיפה, וישראל מסוגלת לספוג מאות טילים מדי יום על ריכוזי אזרחים. "קפצנו מדרגה משמעותית מהתרגיל שנערך לפני שנה", אמר סופר, לדבריו, "יש התקדמות גדולה מאוד, בעיקר ברשויות, ובמוכנות פיקוד העורף ובצה"ל, כשההבנה השתנתה בכל מה שקשור לעורף כחזית, ואנחנו רואים את זה ברמת הרצינות והמשאבים שהמדינה משקיעה בתחום".

למרות ההתקדמות, תרגיל העורף הביא גם למסקנה, שצפה מעל פני השטח כבר קודם: אין מספיק תקשורת בין הגופים הפועלים באירועי חירום כעין אילו שהתרגיל מדמה: 
"יש עדיין פערים ברמת הקשר בין ארגוני ההצלה לצה"ל ולרשויות המקומיות כדי ליצור תמונה מלאה. יש מה לשפר בנושא".

התרגיל הגדול אוחז היום כבר ביומו השלישי, היום בו אמורים היו חברי הקבינט המדיני-בטחוני לצפות בהתרחשויות ולהסיק מסקנות יחדיו, השתתפות שבוטלה באופן פתאומי הבוקר.

המיצב חשוב יותר מהמצב

מחר אמורים היו כל מוסדות החינוך להשתתף כל מוסדות החינוך בתרגיל, לדברי האל"מ "כלל תלמידי ישראל ישתתפו בתרגיל ויירדו למקלטים או יעברו לחדרים ממוגנים בכלל בתי הספר בישראל".  עם זאת, בשל העובדה שמחר ייערכו מבחני מיצב במוסדות החינוך, מאות בתי ספר בסופו של דבר לא ישתתפו בו. בהודעה שפרסם משרד החינוך נכתב, כי "מועדם של מבחני המיצ"ב  נקבע שנה מראש, וסוכם כי 600 בתי הספר הלוקחים מחר חלק במבחן  לא ישתתפו בתרגיל בשל היבחנותם". קודם לכן אישר פיקוד העורף לבתי ספר אילו להימנע מהשתתפות בתרגיל.