יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

נתניהו וברק: פני ישראל, לשלום אך היא מוכנה תמיד למלחמה

על רקע ההיערכות של חיזבאללה בכוחות מתוגברים בגבול הצפון בעקבות פתיחת התרגיל הבטחוני הרחב, מרגיעים ראש הממשלה ושר הבטחון את לבנון, ומבהירים כי "פנינו לשלום". עם זאת, "מדינה כישראל צריכה תמיד להיות מוכנה למלחמה, ואנחנו מוכנים"

איתן פריד, י' בסיון תש"ע - 23/05/2010 13:44

הצמרת הבטחונית נלחצת? ראש הממשלה ושר הבטחון ממהרים להרגיע את ההיערכות הבטחונית שכולה התגרות, עליה הכריז חמאס בעקבות התרגיל הבטחוני רחב ההיקף 'נקודת מפנה 4', הגדול ביותר בהיקפו שנערך בישראל. בפתח ישיבת הממשלה הסביר נתניהו כי  התרגיל הוא "שגרתי שנקבע לפני זמן רב".

התרגיל הבטחוני יכלול הפעלת צופרים ברחבי הארץ, בעבודה, בבתי ספר, בבתי חולים, ברשויות המקומיות ובמשרדי הממשלה. "פניה של ישראל לשקט, ליציבות ולשלום", אמר נתניהו, " אך אין סוד שאנו חיים באזור שבו יש איום של רקטות וטילים". לדברי נתניהו, "ההגנה הטובה ביותר זה פיתוח מערכת ההרתעה וההגנה, ואנו משקיעים בכך תקציבים גדולים".

שר הבטחוםן, אהוד ברק, התייחס אך הוא לנושא, ואמר כי אין מדובר בהתפתחות בטחונית שהביאה לקיום התרגיל. "אין לנו כוונה לפתוח במלחמה, ואנו חותרים להשיג רגיעה ושלום, אך מדינה כמו ישראל צריכה להיות מוכנה - ואנו מוכנים".

התרגיל עתיד להגיע לשיאו ביום רביעי השבוע, והוא ידמה התקפות טילים על ישראל, התקפות בלךתי קונבנציונאליות ותאונות קשות.