יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

נשיא ברזיל ישכנע את איראן

נשיא ברזיל, לואיס אינסיו (לולה) דה סילבה הגיע הלילה לאיראן ונפגש עם עמיתו האיראני מחמוד אחמדינג'אד, במסגרת ביקור שנחשב לניסיון האחרון למנוע הטלת סנקציות על איראן

ראובן שטיין, ג' בסיון תש"ע - 16/05/2010 20:14
נשיא ברזיל, לואיס אינסיו (לולה) דה סילבה הגיע הלילה (א') לאיראן, ונפגש עם עמיתו האיראני מחמוד אחמדינג'אד, במסגרת ביקור שנחשב לניסיון האחרון למנוע הטלת סנקציות על איראן.

ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, צפוי לצאת מחר לטהרן כדי להצטרף לסבב השיחות בנושא הגרעין.

היום התקיימו שיחות בהשתתפות פקידים איראניים, הנשיא הברזילאי ושר החוץ הטורקי, אהמט דבוטולו. מקור במשרד החוץ הטורקי אמר כי דבוטולו יעדכן את ארדואן וייתן "אור ירוק" לנסיעתו לטהרן, אם יסתמן כי המגעים צפויים להניב תשובה חיובית מאיראן בנוגע לעסקת חילופי האורניום.

סוכנות הידיעות האיראנית הכחישה את הדיווחים על קיומה של הפגישה, ובמקום זאת סיקרה בהרחבה את פגישת נשיא ברזיל ואחמדינג'אד. השניים ציינו את האינטרסים המשותפים לשתי המדינות וחתמו על שורה של שיתופי פעולה כלכליים. לא פורסמה כל התייחסות לתוכנית הגרעין הגרעינית.

לולה, שביקר בחודש שעבר בישראל, עומד בראש מדינה שיש לה תוכנית גרעין פעילה למטרות שלום והוא מאמין בפתרון דיפלומטי למשבר.

מומחים סבורים כי סיכוייו לשכנע את איראן באמת ובתמים להפסיק את העשרת האורניום בשטחה ולהסכים להצעה להעביר את רוב האורניום המועשר בדרגה נמוכה לרוסיה ומשם לצרפת לפרק זמן של כשנה, קלושה ביותר.

(הארץ)