יום חמישי י"ח באדר ב תשפ"ד 28/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

סקר הלמ"ס: יותר חרדים, פחות חילונים

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מפרסמת היום דו"ח תחת הכותרת "דתיות בישראל - מאפיינים של קבוצות שונות". כמה יהודים מגדירים את עצמם חרדים במדינת ישראל? האם החילונים מהווים רוב האוכלוסייה? החרדים עובדים? ומה הרגלי ההתנדבות של החרדים?

ראובן שטיין, ג' בסיון תש"ע - 16/05/2010 18:52
הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מפרסמת היום (א') דו"ח תחת הכותרת "דתיות בישראל - מאפיינים של קבוצות שונות". כמה יהודים מגדירים את עצמם חרדים במדינת ישראל? האם החילונים מהווים רוב האוכלוסייה? האם החרדים עובדים? ומה הרגלי ההתנדבות של החרדים לעומת החילונים?

בפניכם נתונים רשמיים, מתוך סקר שנערך בקרב כ-7,500 איש בני 20 ומעלה מכל רחבי הארץ, המייצגים כ- 4.7 מיליון איש בגילים אלה.

בקרב האוכלוסייה היהודית 8% הגדירו את עצמם כחרדים, 12% כדתיים, 13% כמסורתיים דתיים, 25% כמסורתיים לא כל כך דתיים ו-42% כחילונים.

בקרב האוכלוסייה היהודית בגילי העבודה העיקריים (54-25), 93% מהגברים החילונים שייכים לכוח העבודה, 91% מהמסורתיים, 94% מהדתיים. 88% מהנשים החילוניות, 80% מהמסורתיות, 83% מהדתיות שייכות לכוח העבודה.

והחרדים? לא עובדים?

מתוך הסקר עולה כי 52% מהגברים החרדים שייכים לכוח העבודה, כמו כן, 61% מהנשים החרדיות שייכות לכוח העבודה. ולא זו בלבד, אלא שהחרדים הכי מרוצים מחייהם ואופטימיים לגבי העתיד:

88% מהיהודים מרוצים מחייהם: 96% מהחרדים, 91% מהדתיים, 86% מהמסורתיים ו- 87% מהחילונים. 82% מהערבים מרוצים מחייהם. נדמה כי הקרבה לדת משפיעה בצורה ניכרת על סיפוק החיים של אזרחי מדינת ישראל.

68% מהאוכלוסייה היהודית משתמשים באינטרנט: 80% מהחילונים, 64% מהמסורתיים, 66% מהדתיים ו- 32% מהחרדים. 35% מהאוכלוסייה הערבית משתמשים באינטרנט.

הסקר החברתי הוא סקר שנתי שוטף, המספק מידע על תנאי החיים של האוכלוסייה הבוגרת בישראל ורווחתה בתחומי חיים רבים ומגוונים: דיור, רכב, בריאות, השכלה, שימוש במחשב, תעסוקה, נופש, קשר עם בני משפחה וחברים, חשיפה לעבריינות, פעילות התנדבותית, מצב כלכלי.

הסקר נערך על-ידי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בחודשים ינואר-דצמבר 2009, במסגרתו רואיינו כ-7,500 איש בני 20 ומעלה מכל רחבי הארץ, המייצגים כ- 4.7 מיליון איש בגילים אלה.

מי ומי המתנדבים?

החרדים, שוב בראש הטבלה. בכל מה שנוגע לערכים אמיתיים, תמצאו את החרדים מככבים בראש הרשימה: 19% מהאוכלוסייה היהודית עוסקים בפעילות התנדבותית: 40% מהחרדים, 31% מהדתיים, 14% מהמסורתיים ו- 16% מהחילונים. באוכלוסייה הערבית, 6% עוסקים בפעילות התנדבותית.

חומר זה חשוב מאין כמותו. ניתן לנפנף מול עיניהם המתכלות של אחינו הטועים, ולהסביר להם כי כאשר משקיעים את האנרגיות בדברים טובים, כגון חינוך עצמאי, לימוד תורה, עזרה לזולת, התנדבות וכו' – אפשר לחיות עם סיפוק חיים אמיתי, ערכים, בלי פשע ועם הסתפקות במועט.

וכל זה, כמה מפתיע, בלי לדעת אנגלית.