יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

רוסיה: לכלול את חמאס בשיחות

במהלך ביקורו של נשיא רוסיה בטורקיה, נערכה מסיבת עיתונאים משותפת עם נשיא טורקיה. השניים קראו לכלול את חמאס במשא ומתן על מנת להשיג שלום במזרח התיכון. לדברי הנשיא הטורקי: "הצד של החמאס זכה בבחירות בעזה ולכן לא ניתן להתעלם ממנו"

ראובן שטיין, כ"ח באייר תש"ע - 12/05/2010 17:18
נשיא רוסיה דמיטרי מדבדב ביקר היום (ד') בטורקיה. במהלך הביקור, הנשיא הרוסי ונשיא טורקיה עבדוללה גול קראו לכלול את חמאס במשא ומתן על מנת להשיג שלום במזרח התיכון.

במסיבת עיתונאים משותפת באנקרה, אמר נשיא טורקיה כי לא ניתן יהיה להשיג שלום ללא מעורבות של חמאס. לדבריו, "צריך שכל הצדדים ישתתפו כשהשיחות יתקיימו. למרבה הצער, הפלסטינים מפולגים לשניים. הם חייבים להיות מאוחדים וכדי לאחד אותם חייבים להיות דיונים עם שני הצדדים. הצד של החמאס זכה בבחירות בעזה ולכן לא ניתן להתעלם ממנו".

נשיא רוסיה הסכים עם עמיתו הטורקי. לדבריו, "הסכמנו לפתור את הבעיה הזאת בצורה אקטיבית יותר, ולמשוך את כל הצדדים שמשתתפים בקונפליקט מבלי לבודד אף אחד מהתהליך".

עוד אמר מדבדב כי "מה שקורה כעת בממשל הפלסטיני מראה שכאשר יש כזאת חלוקה, זה בלתי אפשרי לפתור בעיות פנימיות".

נשיא רוסיה, התייחס גם למצב ברצועת עזה וכינה אותו "טרגדיה אנושית". הוא קרא לקהילה הבינלאומית להתערב ולעשות הכל בכדי להביא לסיום הסכסוך במזרח התיכון.