יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

אולמרט: "שיחות הקרבה - אשליה"

ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, נשא דברים בכינוס בתל אביב והתייחס לעניינים המדיניים. אולמרט אמר כי "שיחות הקרבה הן לא הדרך הטובה ביותר". אולמרט הוסיף כי הוא מגבה את מדיניותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו

אהרן שיין, כ"ז באייר תש"ע - 11/05/2010 21:04
אולמרט מדבר (לא על החקירה). ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט נשא הערב (ג') נאום במרכז עינב בתל אביב, בו התייחס למצב המדיני ולשיחות הקרבה שמתנהלות בין ישראל לפלסטינים. אולמרט אמר כי לדעתו "חייבים לבצע ויתורים מפליגים" בעת שמנהלים הליך מדיני עם אויבינו.

בדבריו החמיא אולמרט במפתיע להתנהלות ממשלת נתניהו ואמר: "אני מאמין שהממשלה הנוכחית ערוכה לנהל משא ומתן אמיתי עם הפלסטינים. אני מוכרח לאכזב את מי שמצפה ממני למתוח ביקורת על ראש הממשלה, ולהגיד שהממשלה רוצה שלום אמיתי והיא מחויבת לשלום. אני מאמין שנמצא דרך להגיע אליו".

ראש הממשלה לשעבר טען כי אין תוחלת לניהול מו"מ מדיני במתכונת של שיחות קרבה: "לא צריך שופט בינינו לבין הפלסטינים. לא בטוח ששיחות הקרבה הן הדרך הטובה ביותר. אם איננו מוכנים לעשות ויתורים מפליגים, אם לא נהיה מוכנים, מוטב שלא נשלה את עצמנו ואת הקהילה הבינלאומית שאנחנו במסלול להסכם רציני", התרה אולמרט.

אולמרט סיפר על המגעים שניהל בהיותו ראש הממשלה: "אני כשהייתי ראש הממשלה הצעתי לפלסטינים הצעות מרחיקות לכת, יותר מרחיקות לכת מכפי שהוצעו להם מכל ממשלה בישראל, ומעולם לא קבלתי תשובה שלילית - כי מעולם לא קבלתי תשובה".

אולמרט הזכיר כי יש מחיר למאמצי השלום: "צריך לזכור דבר אחד. אני משוכנע שכל אדם בר דעת יבין שאנחנו כמדינה דמוקרטית יהודית חייבים לבצע ויתורים מופלגים ואסור לנו להשלות את עצמנו ולא את זולתנו. אם אנחנו נכנסים לתהליך אנחנו חייבים לדעת מה התוצאה".

ראש הממשלה לשעבר סיפר כי בכהונתו "הצגתי לנשיא ארצות הברית שמונה דרישות, והודעתי כי נהיה מוכנים להסכם שלום על גבולות 67' שכוללים חילופי שטחים".

אולמרט חשף את ההצעות שהצעה ישראל בעת כהונתו: "הצענו לגורמים הפלסטינים הצעה מפורטת, הכי מדויקת שאפשר, ואין פיתרון אלטרנטיבי ריאלי זולת הפיתרון הזה המבוסס על גבולות 67'. האזורים הרגישים ביותר בירושלים הסכמנו שיהיו בניהול של מערכת בינלאומית בלי ריבונות זו או אחרת. שכונות ערביות בידי הפלסטינים ושכונות יהודיות בידי ריבונות ישראלית. אלו דברים לא קלים מכאיבים וודאי עבור מי שהיה ראש עיריית ירושלים ביום ירושלים", אמר אולמרט.

"האם אנחנו בשלים לשלום עם סוריה?"

אולמרט התייחס גם לאפשרות לניהול מו"מ מדיני עם הסורים: "לגבי הסורים אפשר למצוא תירוצים למה הסורים לא בשלים לעשות שלום, אבל אנחנו צריכים לשאול אם אנחנו בשלים לשלום עם הסורים וברור לנו שיש לכך תג מחיר", הדגיש.

רשא הממשלה לשעבר הביע תמיכה בתיווך הטורקי "המתווך הטוב ביותר לכך הוא המתווך הטורקי", הצהיר אולמרט והסביר כי המתווך הטורקי "הוא שותף אסטרטגי חשוב לישראל ובתקופתי הוא ניהל בסודיות גמורה את התיווך עם הסורים מבלי שאף אחד דיבר על כך, בצורה הוגנת ומעוררת כבוד. למרות מה ששמעתי מראש הממשלה הטורקי , אני חושב שעדיין אין תחליף לתיווך הטורקי", סיים אולמרט.