יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

מצרים וסוריה: נחרים הוועידה אם ליברמן יבוא

מצרים וסוריה מאיימות כי אם שר החוץ ליברמן ישתתף בוועידת מדינות הים התיכון - הן יחרימו את הוועידה ביחד עם מדינות ערב נוספות . ליברמן מצהיר : "אבוא לוועידה. מי שלא רוצה שלא יבוא". דיפלומט ישראלי: "הערבים מפחדים להצטלם עם ליברמן"

אהרן שיין, כ"ז באייר תש"ע - 11/05/2010 09:15
הערבים לא רוצים לראות את ליברמן. מצרים וסוריה הודיעו לממשלת ספרד ולממשלה הצרפתית כי במידה ושר החוץ, אביגדור ליברמן, ישתתף בוועידת מדינות הים התיכון בברצלונה – הן יחרימו את האירוע ביחד עם כל מדינות ערב שהוזמנו לאירוע. ליברמן: "אבוא לוועידה."

ארגון "האיחוד למען הים התיכון" בנשיאות צרפת, הוקם על ידי הנשיא הצרפתי, ניקולא סרקוזי, שבשנת 2008, זאת במטרה לקדם פרויקטים כלכליים, מדעיים ותרבותיים בין המדינות שלחוף הים התיכון. צרפת מכהנת כנשיאת הארגון בשיתוף עם מצרים. ב-8 ליוני צפויה להתקיים הפסגה בברצלונה, זאת משום שספרד היא הנשיאה התורנית של הארגון.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אישר עקרונית את בואו לוועידה ושר החוץ ליברמן צפוי להתלוות אליו. עד עתה החרימו מדינות ערב רק משלחות שבראשן עמד השר ליברמן, אולם הפעם ליברמן לא צפוי לעמוד בראש המשלחת אלא ראש הממשלה נתניהו.

בתגובה לדברים אמר הבוקר (ג') שר החוץ בראיון ל"קול ישראל", כי הוא מתכוון לבוא לוועידה. ליברמן הוסיף "אם הם לא רוצים שלא יבואו". ליברמן הדגיש כי "ישראל מעולם לא החרימה מישהו, גם לא את שר החוץ המצרי על דברים שאמר בלבנון", אמר ליברמן בהתייחסו לדברים שאמר שר החוץ של מצרים אל-רייט לפני מספר שבועות בלבנון בהם כינה אתישראל "מדינת אויב".

במהלך חודש אוקטובר בשנה שעברה החליטה צרפת לבטל פסגה דומה באיסטנבול, זאת לאחר שהיא כשלה בניסיונותיה לשכנע את מצרים להסיר את התנגדותה להשתתפותו בכינוס של שר החוץ ליברמן.

עיתון 'הארץ' שדיווח על כך מדווח כי בשיחה בין שר החוץ המצרי אל רייט לשר החוץ הצצרפתי קושנר אמר השר המצרי: "אני לא מתכוון לבוא אם ליברמן בא", אל-ריט הוסיף, "תשכחו מזה. אני לא יושב אתו ליד אותו שולחן ולא מוכן להיות אפילו באותו חדר".

בדיווח מצוטטים דיפלומטים ישראלים שהסבירו, כי "הערבים לא מוכנים להיות עם ליברמן יחד באותו אולם, או להסתכן בכך שייאלצו להצטלם אתו או ללחוץ את ידו".

במשרד החוץ מעיריכם כי החרם הערבי על ליברמן יוביל לביטול הוועידה או לקיומה בדרג נמוך של שגרירים. אולם ביטול שכזה ימיט ביזיון על צרפת ועל ספרד המארחת ועל כל האיחוד האירופי.

דיפלומט ספרדי בכיר ביקר לאחרונה בארץ עם בכירי משרד החוץ ועדכן אותם על החרם של מדינות ערב. במשרד החוץ הבהירו כי ישראל לא מתכוונת לקבל את תכתיביהן של מדינות ערב לגבי ליברמן ולגבי אישים אחרים. גם שר החוץ הספרדי מאורט ינוס שיבוא היום לישראל צפוי להיפגש עם ראש הממשלה נתניהו ולדון עמו בבעיה.

בפסגה שטרם ברור אם תתקיים, צפויים להשתתף מנהיגים ושרי החוץ של 27 מדינות מהאיחוד האירופי, ובהם נשיא צרפת סרקוזי, הקנצלרית מרקל, ראש ממשלת איטליה ברלוסקוני, ונשיא ספרד ספאטרו.

ספרד הזמינה לפסגה את מנהיגי מדינות הים התיכון: ישראל, סוריה, מצרים, לבנון, מרוקו, תוניסיה, אלגי'ריה, ירדן והרשות הפלסטינית.