יום חמישי י"ח באדר ב תשפ"ד 28/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

נתניהו: "הבנייה ברמת שלמה מתעכבת בגלל פרוצדורה בלבד"

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שב ומכחיש כי ישראל מקפיאה את הבנייה בירושלים. נתניהו הדגיש כי "תהליכי הבנייה והתכנון בירושלים לא יעוכבו" . לדברי ראש הממשלה הסיבה לעיכוב הבנייה ברמת שלמה נובעת מאורך "תהליך התכנון שיסתיים בעוד כמה שנים"

אהרן שיין, כ"ו באייר תש"ע - 10/05/2010 19:07
נתניהו ממשיך להכחיש. אחרי שאמש הזדרז ראש הממשלה, בנימין נתניהו, להגיב להכרזות האמריקנים לפיהן ישראל התחייבה להקפיא את הבנייה ברמת שלמה למשך שנתיים – ולהכחיש שישראל ביצעה מחוות בעניין לפלסטינים, חזר היום נתניהו על דבריו בישיבה מיוחדת של סיעת הליכוד לרגל יום ירושלים ואמר, כי לא ניתנה כל התחייבות לארה"ב בעניין, וכי העיכוב בבנייה בשכונה נובע מפרוצדורה בלבד.

בישיבה המיוחדת אמר ראש הממשלה: "בנוגע להודעה האמריקאית מאתמול, אני רוצה להבהיר שלשכת ראש הממשלה הוציאה הודעה כבר ב-11 במרס, בעת ביקור סגן נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בארץ. כתבנו שם במפורש, שראש הממשלה עדכן את סגן הנשיא כי תכנון פרויקט רמת שלמה יימשך כנראה יותר משנה, והבנייה בפועל עשויה להתחיל רק בעוד כמה שנים".

"כשהאמריקנים שאלו אותנו מה הערכת הזמן שלנו לגבי תחילת הבנייה בשטח, אמרתי שאני מעריך שזה לא יקרה לפני שיעברו שנתיים", הוסיף. "זה פשוט תיאור עובדתי של מצב הפרויקט".

נתניהו הדגיש: "לא ניתנה שום התחייבות, אלא רק תיאור עובדתי נכון ומדויק", הבהיר. "מעבר לכך, אמרנו ואנחנו אומרים במפורש, שתהליכי הבנייה והתכנון בירושלים לא יעוכבו. אני לא אומר שהאמריקנים מסכימים איתנו בנושא הזה. יש חילוקי דעות וייתכן שהם גם יגידו זאת. אבל אנחנו הבהרנו שמדיניות הבנייה והתכנון שלנו בירושלים איננה שונה מכל ממשלות ישראל ב-43 השנים האחרונות" סיים נתניהו.

הדברים של נתניהו צריכים להיבחן גם במישור המעשי, לפי הנחתם של גורמים המעורים בפרטי המגעים עם וושינגטון, יש הסכמה שבשתיקה בין הבירה האמריקנית לירושלים, לפיהם בירושלים ימשיכו לדבר אולם בפועל לא יעשו כמעט דבר. במידה ואכן ישראל תנקוט בצעדים של ממש, עלולים האמריקנים לממש את האיומים שהשמיע אמש (א') השליח מיטשל ולהטיל את האחריות על מי שלדעתם מחבל בשיחות.