יום חמישי י"ח באדר ב תשפ"ד 28/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

ארה"ב: הטאליבן הפקיסטני עומד מאחורי ניסיון הפיגוע בניו יורק

התובע הכללי האמריקני, אריק הולדר, אמר היום כי יש ראיות בידי רשויות הביטחון בארה"ב כי מאחורי ניסיון הפיגוע בכיכר הטיימס בניו-יורק עומדים אנשי הטאליבן הפקיסטני. "אנחנו יודעים שהם כנראה עזרו לממן את זה, ואת זה שהוא פעל בהתאם להנחיותיהם"

אהרן שיין, כ"ה באייר תש"ע - 09/05/2010 19:00
ניסיון הפיגוע תוכנן בפקיסטן. התובע הכללי של ארה"ב, אריק הולדר, אמר היום בצהרים (ראשון), כי הטליבאן הפקיסטאני עומד מאחורי ניסיון הפיגוע שהתרחש בשבוע שעבר בטיימס סקוור בניו יורק. לדברי הולדר לרשויות הביטחון בארה"ב יש ראיות המצביעות על כך "אנחנו יודעים שהם סייעו לזה. אנחנו יודעים שהם כנראה עזרו לממן את זה, ואת זה שהוא פעל בהתאם להנחיותיהם", אמר הולדר.

בראיון לרשת התקשרות האמריקנית אי-בי-סי, אמר הולדר כי אין ראיות לכך שממשלת פקיסטן ידעה על ההכנות לפיגוע שעומד לצאת אל הפועל על ידי פייסל שחזאד, אזרח פקיסטני לשעבר. שחזאד נלכד לבסוף יומיים לאחר הנחת המכונית, כשהוא על סיפון מטוס בדרך להימלט מארה"ב לדובאי וככל הנראה, משם חזרה לפקיסטן.

התובע הכללי האמריקני, שיבח את שיתוף הפעולה של ממשלת פקיסטן עם ארה"ב בחקירת ניסיון הפיגוע, וציין כי הממשל "שבע רצון" מהדרך שבה ממשלת פקיסטן עושה זאת.

ג'ון ברנן, יועצו של הנשיא ברק אובמה לענייני ביטחון לאומי ולוחמה בטרור, אמר היום גם כן, כי ככל שהחקירה נמשכת מתגלים פרטים חדשים ולפיהם עבד שחזאד בעבור הטאליבן הפקיסטני, שבשנים האחרונות התחזק מאד ולפי חלק מהערכות הוא אף מסייע לבן לאדן להסתתר בתחומי השפעתו.

אמש דווח ב"ניו יורק טיימס" כי הממשל האמריקני מפעיל לחץ כבד על ממשלת פקיסטן, בניסיון לרתום אותה לפעילות נחרצת נגד קיני הטרור והטאליבן במדינה. לפי הדיווח, הממשל האמריקני העביר מסרים קשים ותקיפים לאיסלמאבאד לפיהם על הממשלה המקומית להתחיל ולפעול ברצינות ובמהירות כנגד רשת הטרור האסלאמית שבתחומה.

במקביל, כך על פי הדיווח בעיתון האמריקני, ביום ו' האחרון נפגש מפקד הכוחות האמריקאים באפגניסטן, הגנרל סטנלי מקקריסטל, עם מפקד צבא פקיסטאן, הגנרל אשפק פרווז קייאני, וקרא לו להאיץ את המהלכים לפתיחה במתק]ה צבאית כנגד הטאליבן ואל-קעידה שהתבססו באזור ווזיריסטן.