יום חמישי י"ח באדר ב תשפ"ד 28/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

ערפל פוליטי בבריטניה: ניצחון חלקי לשמרנים

מתוצאות אמת חלקיות וממדגמי התקשורת הבריטית עולה כי במערכת הבחירות שהתנהלה בממלכה הבריטית אין מנצח ברור. לפי המסתמן זכו השמרנים ב-307 מושבים בפרלמנט, ואחריהם הלייבור עם 255 מושבים. השמרנים זקוקים לרוב של 326 חברים בפרלמנט

אהרן שיין, כ"ג באייר תש"ע - 07/05/2010 08:08
ערפל פוליטי. הבוקר (ו') לאחר ספירת חלק ממניין קולות המצביעים בבריטניה עולה תמונה בלתי ברורה, כאשר אף לא אחד מהצדדים יכול לטעון לניצחון חד משמעי במערכת הבחירות הדרמטית ביותר בשנים האחרונות בבריטניה. ככל הנראה, אף לא אחת מהמפלגות הצליחה להשיג את הרוב הדרוש של 326 חברי פרלמנט כדי להקים ממשלה בכוחות עצמה, מצב פוליטי שלא התרחש מאז שנת 1974.

מתוצאות המדגמים שפורסמו בכלי התקשורת בבריטניה עולה כי השמרנים זכו למספר חברי הפרלמנט הגובה ביותר, עם 307 חברים בפרלמנט, אך 19 פחות מהרוב הדרוש. הלייבור זכו ב-255 מושבים – 95 מושבים פחות ממערכת הבחירות הקודמת. גם אם ינסו הלייבור לחבור למפלגת הליברל-דמוקרטים הם לא ישיגו את הרוב הדרוש, לאחר שהליברל-דמוקרטים, בראשות ניק קלג, לא עמדו בציפיות שתלו בהם והם אף איבדו מספר מושבים - לפי מדגמי התקשורת זכתה מפלגתו של קלג ב-59 מושבים בלבד. לפיכך, נראה שהמלכה אליזבת תטיל מחר את מלאכת הרכבת הממשלה על מנהיג השמרנים, דיויד קמרון.

מנהיג השמרנים, דיוויד קמרון, קרא הלילה להמתין לתוצאות האמת הסופיות אך הדגיש, כי "מה שברור כבר עכשיו הוא שממשלת הלייבור איבדה את המנדט שלה. מהתוצאות ברור שארצנו רוצה שינוי, ושינוי דורש הנהגה חדשה. בשעות הקרובות מה שיעמוד לנגד עיניי הוא האינטרס הלאומי. אני מבטיח שנקבל את ההחלטות הנכונות כדי שבריטניה תהיה חזקה יותר", אמר קמרון.

ראש הממשלה המכהן, גורדון בראון אמר "אמשיך לשחק תפקיד לקראת הקמת ממשלה חזקה ויציבה חדשה", בכך כנראה רמז לאפשרות שינסה להקים קואליציה עם מפלגתו של קלג. אם יתאמתו תוצאות המדגמים, ההישג של בראון הוא הנמוך ביותר משנת 1987.

וועדת הבחירות טרם פרסמה את שיעור המצביעים, אולם נראה כי היה אמש אחוז הצבעה גבוה ובעקבות כך נרשמו עומסים כבדים בחלק מהקלפיות ואנשים רבים התלוננו כי לא ניתנה להם האפשרות להצביע.

ברגע זה, מסומן קלג כלשון המאזניים להכרעת מערכת הבחירות הנוכחית, וייתכן כי בשלו יופנה הניצחון מן הגוף הנבחר אל הגוש הנבחר, במקרה שייצטרף אל בראון. ע"ע בחירות ישראל 2009.