יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

יו"ר סבא"א לחברות מועה"ב: כיצד לשכנע את ישראל לוותר על נשק גרעיני?

דאגה בירושלים: באיגרת ששלח יו"ר הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, יוקיה אמנו, הוא מבקש מ-151 המדינות החברות במועצת הביטחון של האו"ם חוות דעת, כיצד ניתן לשכנע את ישראל לוותר על הגרעין שברשותה. היוזמה המצרית לפירוז המזה"ת צוברת תאוצה

אהרן שיין, כ"ב באייר תש"ע - 06/05/2010 08:08
151 מדינות נגד ישראל? היוזמה המצרית לפירוז המזרח התיכון מנשק גרעיני צוברת תאוצה. ראש הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א), יוקיה אמנו, שיגר אמש (רביעי) מכתב ל-151 חברות מועצת הביטחון בו ביקש את חות דעתן של המדינות, כיצד ניתן לשכנע את ישראל להצטרף לאמנת אי-הפצת נשק גרעיני (NPT). בירושלים דאגה.

יו"ר סבא"א מבקש במכתבו מהמדינות עצות כיצד ניתן לגרום לכך שפקחים מהסוכנות יכנסו למתקני הגרעין בישראל. מצרים הציעה ששיחות בעניין פירוז המזרח התיכון מנשק גרעיני יחלו כבר בשנה הבאה. בישראל מתנגדים כמובן בנחרצות ליוזמה המצרית, אולם ממשיכים לדבוק במדיניות העמימות.  

אמש (רביעי) פרסמו חמשת החברות הקבועות במועצת הביטחון של האו"ם – ארה"ב, רוסיה, סין, צרפת ובריטניה הודעה לפיה הן תומכות ביוזמת פירוז המזרח התיכון מנשק גרעיני.

בהודעה שפרסמו המדינות נאמר: "אנחנו מחויבים לביצוע מלא של האמנה משנת 1995 לאי הפצת נשק גרעיני במזרח התיכון". המדינות מצהירות "אנחנו תומכים במאמצים המתמשכים להביא לזה סוף. אנחנו מוכנים לשקול את כל ההצעות הרלוונטיות בוועידה הזו, במטרה להגיע להחלטה מוסכמת על צעדים שבהם יש לנקוט בכיוון הזה".

בהודעת חברות מועצת הביטחון נאמר עוד, כי "על כל המדינות שעוד לא חתמו על הסכם הגרעין, לציית לכללי ההסכם עד שיתקבלו אליו".

בינתיים נמשכים דיוני ועידת אמנת אי-הפצת הנשק הגרעיני בניו יורק. הוועידה צפויה לארוך חודש ובמהלכו מנסות מדינות העולם לעדכן את סעיפי האמנה.

בירושלים מודאגים מהיוזמה שצוברת תאוצה ומסכנת את מדיניות העמימות בישראל. נערכים דיונים לאמוד את עמדת ארה"ב ולהבין האם חל בה שינוי מהותי. גורם בכיר בירושלים הזכיר היום, כי "יש ארבע מדינות במזרח התיכון שחתומות על האמנה ובכל אופן הן פועלות לפיתוח נשק גרעיני".

"היה ראוי" הוסיף הגורם המדיני "כי מועצת הביטחון תעסוק במדינות אלו לפני שהיא מנסה לעסוק בענייניה של ישראל שאינה חתומה על האמנה", אמר הגורם הבכיר.