יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

מועצת הביטחון: יש לפרז המזה"ת מנשק גרעיני

חמשת החברות הקבועות במועצת הביטחון - ארה"ב, סין, רוסיה, צרפת ובריטניה, פרסמו הערב הודעה על תמיכתן ביוזמה המצרית לפירוז המזרח התיכון מנשק גרעיני. בישראל דאגה רבה מהיוזמה שעלולה להפנות את תשומת הלב הבינלאומית מאיראן

אהרן שיין, כ"א באייר תש"ע - 05/05/2010 21:30
יוזמה מדאיגה. חמש החברות הקבועות במועצת הביטחון - ארה"ב, רוסיה, בריטניה, צרפת וסין, פרסמו הערב (ד') הצהרת על תמיכתן בפירוז המזרח התיכון מנשק גרעיני. "אנחנו מחויבים ליישום מלא של האמנה למניעת הפצת נשק גרעיני מ-1995 במזרח התיכון", נכתב בהודעה, "ואנחנו תומכים במאמצים המתמשכים להביא לדבר".

את היוזמה המדאיגה לפירוז המזרח התיכון מנשק גרעיני מובילה מצרים. בתחילת השבוע נפגש בעניין היועץ לביטחון לאומי, עוזי ארד, עם שר החוץ המצרי, אחמד אבו אל-רייט, והביע בפניו את מורת הרוח הישראלית מכוונת מצרים להעלות את העניין בוועידת הגרעין שנערכה השבוע בניו יורק.

במהלך וועידת הגרעין השבוע אמרה שרת החוץ האמריקנית, הילארי קלינטון, כי מדיניות ארה"ב מצדדת בפירוז המזרח התיכון מנשק גרעיני, ובכוונת הממשל אף לתמוך ביוזמה מסוג זה.

מצרים הפיצה בקרב חברות מועצת הביטחון נייר עמדה לפיו כל מדינה החתומה על אמנת אי-הפצת נשק גרעיני תפרט את כל המידע שברשותה בנוגע לתכנית הגרעין הישראלית, וכן על כל העברה של חומרים גרעיניים לישראל בעבר.

לפני מספר שבועות התייחס אובמה לסוגיה והשיב על שאלה במסיבת עיתונאים: "לא אגיב על סוגיית הגרעין של ישראל", אמר אובמה, אך מיד הבהיר "אצביע על העובדה שאנו מפצירים בכל המדינות לחתום על האמנה למניעת הפצת נשק גרעיני. חשוב שאלה מאתנו שיש להם נשק גרעיני יעשו מאמצים להפחית את המאגרים. בין אם ישראל או מדינה אחרת, חשוב להיות חלק מהאמנה, וזאת לא מדיניות חדשה, זו המדיניות של ארה"ב לפני שעליתי לשלטון".

המאמצים שמובילה מצרים מעוררים דאגה רבה בירושלים, שם גובר החשש כי המצרים יצליחו להסיח את תשומת הלב העולמית ממאמצי החימוש הגרעיני של איראן לגרעין הישראלי.