יום חמישי א' באייר תשפ"ד 09/05/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

אובמה: "לא נפחד - הצדק ייעשה"

נשיא ארה"ב, ברק אובמה, הבטיח לאומה האמריקנית כי "הצדק ייעשה" בחקירת ניסיון הפיגוע בניו יורק. אובמה הצהיר "לא נחיה בחרדה. לא נתכווץ בפחד. לא נניח לאיים עלינו". המחבל טען בחקירתו כי פעל לבד. פקיסטן עצרה כמה חשודים

אהרן שיין, כ' באייר תש"ע - 04/05/2010 21:06
"הצדק ייעשה", כך הבטיח היום (ג') נשיא ארה"ב, ברק אובמה, לאזרחי ארה"ב בהתייחסו לחקירת הנחת מכונית התופת בטיימס סקוור בניו יורק. אובמה גם הודה לאזרח שגילה ערנות והזעיק את כוחות הביטחון, מעשה "שהציל את חייהם של מאות בני אדם". אובמה גם שיבח את יעילותם של אנשי הביטחון.

"אנחנו יודעים שכוונתם של אלו המנסים להוציא לפועל מתקפות ממין זו היא לכפות על האמריקאים לחיות בפחד", אמר הנשיא האמריקני, והוסיף "כאזרחים אמריקאים וכאומה – לא נחיה בחרדה. לא נתכווץ בפחד. לא נניח לאיים עלינו".

אובמה דיווח כי החוקרים בודקים את הקשר לטרור העולמי: "הציבור האמריקאי יכול להיות בטוח שסוכני האף-בי-איי ועמיתיהם לתהליך החקירה מחזיקים בכל הכלים הדרושים להם כדי לגלות כמה שיותר מידע על האירוע, כולל הקשרים שיש או אין לחשוד עם ארגוני טרור", הודיע אובמה.

במקביל, הודיעה ממשלת פקיסטן כי הרשויות במדינה עצרו מספר בני אדם בעיר קראצ'י שהם בני משפחתו של המחבל הפקיסטני-אמריקני, פייסל שחזאד, שנעצר אמש על סיפון המטוס בנמל התעופה קנדי בניו יורק כשפניו מועדות לדובאי. הרשויות עצרו אדם נוסף שהוא חברו של החשוד.

מקורות המקורבים לחקירה מסרו לתקשורת האמריקנית כי המחבל אמר בחקירתו כי הוא פעל לבד. לפי שעה אין בידי החוקרים ראיות המאששות את הסברה שהמחבל פעל בשיתוף פעולה עם ארגוני הג'יהאד העולמי. למרות זאת, ממשלת פקיסטן הודיעה כי בכוונתה לפעול בשיתוף פעולה מלא עם האמריקנים בחקירת ניסיון הפיגוע.

מיד לאחר האירוע הודיע הטאליבן בפקיסטן כי אנשיו עומדים מאחורי הניסיון הפיגוע, אולם, עד עתה החקירה לא גילתה כל קשר לארגון. בעבר היו מקרים בהם נטל הארגון אחריות לאירועים שלא היה לו בהם חלק.

מומחי מכון "אינטל-סנטר" בארה"ב לחקר הטרור,טוענים כי מניתוח סרטונים שמפיצים ברשת הארגונים האיסלמים, עולה כי תאי טרור של הארגונים הללו החלו כבר לפעול. בדיווח המכון האמריקני נאמר, כי "ניתוח המסרים, כמו גם גורמים נוספים, מצביע על אפשרות ממשית של ניסיונות נוספים להוציא אל הפועל פיגועים מסוג זה במקומות הומי אדם בימים ובשבועות הקרובים".