יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

"המחבל היהודי" אינו כשיר לעמוד לדין

חוות דעת שהכין הפסיכיאטר המחוזי בירושלים קובעת כי יעקב טייטל, המכונה "המחבל היהודי", שנאשם בביצוע שני מעשי רצח ובביצוע עבירות חמורות נוספות - אינו כשיר לעמוד לדין. החכי"ם הערבים זועמים: "דם ערבי הפקר"

אהרן שיין, כ' באייר תש"ע - 04/05/2010 19:19
לא כשיר. לאחר שכלי התקשורת חגגו עם מציאת אדם כלבבם – מחבל יהודי, מתנחל עם זקן ואב ל-4 ילדים שחשוד במעשי רצח של פלסטינים ועבירות נוספות, שכולן - איך לא, פרי ההסתה של מחנה הימין. אולם כעת מתברר בחוות דעת מקצועית כי יעקב (ג'ק) טייטל אינו כשיר לעמוד לדין.

מחר יתקיים בבית המשפט המחוזי בירושלים דיון ובו תוגש חוות הדעת הפסיכיאטרית הקובעת כי שיפוט המציאות של טייטל פגום, וכי לא ניתן לקבוע כי הוא אחראי למעשיו.

בחוות הדעת נכתב, כי "טייטל איננו מסוגל לעקוב אחר ההליך המשפטי ולתקשר בצורה קונסטרוקטיבית עם עורך דינו, עם השופטים ועם שאר משתתפי הדיון בבית המשפט". עוד נכתב בחוות הדעת, כי "טייטל שרוי במצב פסיכוטי-פרנואידי ומגלה מערכת מגובשת ומאורגנת פרנואידית של מחשבות שווא וכי שיפוטו ובוחן המציאות שלו פגומים באופן ניכר".

חוות הדעת מתבססת על הסתכלות פסיכיאטרית שנערכה לטייטל לפני כחודש בבית החולים "שערי צדק" בירושלים. פרקליטו של טייט לעו"ד אוחיון אמר כי הפסיכיאטר שבדק את מרשו מצא אותו במצב פסיכוטי. בהמשך תוצג חוות דעת פסיכיאטרית נוספת, ובד בבד תיבדק מדי פעם מוכנותו של טייטל לעמוד לדין על מעשיו.

חוות הדעת שתוגש מחר נוגעת למצבו הפסיכיאטרי של טייטל כעת, אך טרם ברור האם בשעה שביצע את המעשים המיוחסים לו היה גם כן במצב פסיכיאטרי דומה.
 
החכי"ם הערבים זועמים

ח"כ אחמד טיבי (רע"מ-תע"ל) תקף את חוות הדעת ואמר, כי "מוזר שטייטל היה כשיר להיות סוכן של השב"כ אך לא לעמוד לדין על רצח ערבים".

לדברי טיבי, "יש תופעה שהעולם צריך לחקור: ערבי שהורג הוא תמיד טרוריסט. יהודי שהורג הוא תמיד מטורף שאינו כשיר לדין. ההחלטה מוציאה שם רע לפסיכיאטריה ולעקרון הצדק. היהודי היחידי שרצח ולא קיבל תעודת לא כשיר הוא יגאל עמיד וזאת משום שרצח ראש ממשלה יהודי. אני חש סלידה וגועל נפש מחוות הדעת".

יו"ר חד"ש ח"כ מוחמד ברכה, התייחס תקף אף הוא ואמר כי "כצפוי ולפי המנהג, עוד טרוריסט רוצח ערבים יוצא לא כשיר לעמוד לדין. האיש שכולם התפעלו מרמת התחכום של פשעיו פתאום יוצא לא כשיר לעמוד לדין, וזה מוכיח שוב שמערכת המשפט הישראלית לא כשירה לעשות צדק. במערכת המשפט הישראלית דם ערבי נחשב לדם כל עוד הרוצח הוא כמו הטרוריסט הנ"ל".

כתב אישום חמור

לפי כתב האישום שהוגש לבית המשפט נאשם טייטל ברצח של שני פלסטינים ובעבירות אלימות נוספות, ביניהן הנחת מטען בפתח ביתו של הפרופ' זאב שטרנהל, שידוע בדעותיו הקיצוניות נגד המתנחלים.

בנוסף, פעל טייטל כנגד כת "היהודים המשיחיים" ולצורך כך שלח משלוח מנות ממולכד לאחד מבני משפחת אורטיז – משפחה של שייכת לכת "היהודים המשיחיים" (רח"ל), כתוצאה מכך נפצע קשה מאד ילד המשפחה.