יום חמישי י"ח באדר ב תשפ"ד 28/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

צרות של עשירים: ילד בלע מטבע של חצי שקל

במרכז הרפואי פוריה הוציאו הבוקר בהצלחה מטבע של חצי שקל מקיבתו של ילד בן שלש וחצי. "מטבע של חצי שקל הוא מטבע גדול ביחס לגודלו הקטן של הילד. המטבע עלול לחסום את מוצא הקיבה ולגרום לסיבוכים"

ראובן שטיין, י"ט באייר תש"ע - 03/05/2010 16:16
במרכז הרפואי פוריה הוציאו הבוקר (ב') בהצלחה את המטבע מקיבתו של ילד בן שלש וחצי.

עבדאל רחמאן הייב, בן שלוש וחצי מהכפר מג'אר, בלע בביתו מטבע של חצי שקל. הילד הגיע עם הוריו ליחידת הגסטרו במרכז הרפואי פוריה, שם ערכו לילד בדיקות וגילו כי המטבע הגיע לקיבה.

ד"ר אבי און, מנהל יחידת הגסטרו, הוציא את המטבע בשיטת אנדוסקופיה תחת הרדמה מלאה, באמצעות גסטרוסקופ, אליו הוכנס מכשיר בעזרתו המטבע נתפס ונמשך החוצה.

צוות יחידת הגסטרו ב'פוריה' מטפל בלפחות 10 מקרים דומים של בליעת מטבע בשנה."מטבע הוא הגוף הזר השכיח ביותר שילדים בולעים", מסביר ד"ר און, "במידה והמטבע חוסם את דרכי הנשימה, האירוע עלול להסתיים בחנק. אם המטבע נבלע לדרכי העיכול ונתקע בצינור העיכול (וושט), יש להוציאו מיידית".

עוד מוסיף הד"ר כי "כאשר מדובר בבליעה של מטבע קטן, יש אפשרות שייצא מהגוף בדרך הטבע ללא צורך בהתערבות רפואית".

"במקרה הנוכחי, מטבע של חצי שקל הוא מטבע גדול וביחס לגודלו הקטן של הילד, המטבע עלול לחסום את מוצא הקיבה ולגרום לסיבוכים".

עבדאלרחמאן התאושש במהירות לאחר הוצאת המטבע ושוחרר לביתו כעבור שעה. במרכז הרפואי פוריה מבקשים להדגיש את חשיבות ההשגחה על פעוטות וילדים.

  []