יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

אילון:" המשך החרמת תוצרת ישראלית מאזורי יו"ש ע"י הרשות יפגע בשיחות"

סגן שר החוץ, דני אילון, אמר בדיון בועדת הכלכלה שדן בחרם שהטילה הרשות הפלסטינית על מוצרים מההתנחלויות, כי "המשך ההחרמה עלול לפגוע בשיחות הקרבה"

אהרן שיין, י"ח באייר תש"ע - 02/05/2010 14:14
סגן השר אילון:" המשך החרמת תוצרת ישראלית מאזורי יו"ש ע"י הרשות עלולה לפגוע בשיחות הקרבה"
 
ועדת הכלכלה של הכנסת דנה הבוקר בנושא: "בחינת צעדים בתגובה להחלטת הרשות הפלשתינית להחרים תוצרת ישראלית מאזורי יהודה ושומרון".
סגן שר החוץ, דני אילון, שהשתתף בישיבה תקף את הרשות הפלסטינית ואת מסע ההסתה שהיא מנהלת כנגד ישראל: "אנו לא מבדילים בין ירושלים, ק.טבעון או אריאל. מבחינתנו, החרם הזה הינו חלק ממסע ההסתה והדה- לגיטימציה המתמשך ,המתוכנן והמתוקצב של הרשות נגד ישראל. כרגע הצעדים שננקטים הם ברמה המדינית אך עלינו להמשיך ולעקוב אחר העניין, ולראות אם העניין יהפוך מניגוח פוליטי לבעיה כלכלית אזי עלינו לפעול באמצעים נוספים. נושא החרם עולה בראש סדר העדיפויות בשיחות מדיניות של שר החוץ ואנשי משרד החוץ".
בנוסף אמר סגן שר החוץ, כי הרשות הפלסטינית נמצאת כרגע בעיצומו של תהליך להתקבל במעמד של משקיפה בארגון הסחר העולמי. ארגון זה שם על דגלו את נושא סחר חופשי ומניעת מכשולים לסחר חופשי. אילון העריך כי המשך החרם רק ירחיק את הפלסטינים מקבלה לארגון.
אילון הוסיף עוד, כי עניין החרם הועלה בפני המדינות התורמות. "פנינו לאירופאים ושאלנו "האם התכוונתם שחלק מהתקציב שהועבר לביסוס מוסדות ושלטון חוק ברשות יעבור לחרם ושנאה?!""
סגן שר החוץ גם טען כי הנושא עלול להקשות על ההתקדמות בשיחות הקרבה: "אנו נמצאים בפני פתיחת השיחות בנינו לפלסטינים ועל כן אני מעריך כי הנושא יעלה בשיחות הקרבה, אם החרם ימשך הדבר עלול לפגוע בהתקדמות השיחות ובביסוס האמון בינינו"
יו"ר התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש, הציע לחברי הוועדה להגיב ולסגור את נמלי ישראל לייבוא חומרי גלם וסחורות של הרשות הפלסטינית "הנמלים שלנו הם צינור החמצן שלהם וסגירתם לא תפגע בנו אלא רק בהם. ומצדנו, הם יכולים להעביר את הפעילות לירדן ולסעודיה. כך נבהיר להם שאחרי סטירת הלחי של החרם, לא נפנה להם את הלחי השנייה".
ברוש הסביר כי הצעד גורם לנזק גם לשוק העבודה הפלסטיני: "כרגע הם יורים לעצמם ברגל. הם מודעים לכך וגם אמרו את זה בשיחות שניהלתי איתם, שכן המפעלים הישראליים בשטחים מייצרים עבודה לפלסטינים שתומכת בכלכלה שלהם. זו הסיבה שראוי לבקש מהם מחיר בגובה דומה לזה שהם דורשים מאתנו". 
יו"ר הוועדה, ח"כ אופיר אקוניס הודיע, כי במידה יהי צורך וועדה שבראשותו תקדם יוזמות חקיקה נגדיות שיענישו את הרשות הפלסטינית.