יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

דיווח: עד המדינה מסר לפני שנתיים גרסה הפוכה לחלוטין

דיווח: עד המדינה שעליו מתבססת חקירת המשטרה ב"פרשת הולילנד" מסר למשטרה לפני שנתיים גרסה הפוכה בדיוק. לאיזו גרסה להאמין? שפטו בעצמכם

אהרן שיין, י"ד באייר תש"ע - 28/04/2010 11:53
שוחד או לא שוחד? – תלוי מתי שואלים. פרשת הולילנד נסמכת כרגע בעיקר על עדותו של עד המדינה שזהותו נאסרה לפרסום. עד המדינה סיפר למשטרה כי שילם סכומי שוחד גדולים לעובדי ציבור רבים ובראשם לראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, זאת כדי לקדם פרוייקטים שונים, ביניהם: הולילנד, חירייה (חברת 'הזרע') וצוק מנרה. עד המדינה סיפר כי את השוחד העביר דרך עו"ד אורי מסר.

אולם מתברר ששני צדדים למטבע – העיתון 'מעריב' מגלה הבוקר כי בעת שעד המדינה נחקר בשנת 2007 במסגרת חקירת פרשת מרכז ההשקעות, בה חשדו החוקרים בהעברת כספים מעו"ד מסר לאולמרט שכיהן כשר התמ"ת שבאחריותו הרשות, נשאל עד המדינה ביחס למענק שהיה אמור להינתן לחברת צוק מנרה.

על פי הדיווח, עד המדינה התייצב מול החוקר צחי חבקין, שכיום שותף גם בחקירת פרשת הולילנד, ובמשך שעתיים מסר גרסה הפוכה לחלוטין מהגרסה שמסר עתה לחוקרי המשטרה בעניין הולילנד. במסגרת חקירתו ב-2007 טען העד כי פניותיו לעו"ד מסר לא היו כלל בשל קשריו האישיים של מסר עם אולמרט, ולטענתו כל הכספים ששולמו היו על בסיס תשלום שכר טרחה ראוי עבור השירות שקיבל ממסר.

העד הסביר כי אולמרט כלל לא יכול היה להשפיע על מתן מענק לפרוייקט מנרה, משום שלדבריו משרד האוצר עכב את מתן הסיוע לפרויקט – אם כבר, אמר העד "הייתי צריך לשכור אדם בעל קשר לבנימין נתניהו שהיה אז שר אוצר".

כזכור, התמיהה בפקפוק בטוהר כוונותיו של עד המדינה הועלה בטוג, עם המשך גל המעצרים נגד הציבור החרדי בפרשה.

מה שעולה מהדברים הוא המסקנה,  כי אחת מהגרסאות – שקרית. השאלה שתובא מן הסתם להכרעת בית המשפט היא – למי להאמין?