יום חמישי י"ח באדר ב תשפ"ד 28/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

קלינטון: דרושות "סנקציות קשות" על איראן

שרת החוץ האמריקנית קלינטון מחריפה את הטון נגד איראן ודורשת מהמעצמות להטיל עליה "סנקציות קשות". קלינטון אמרה במסיבת עיתונאים "ההתעלמות המתמשכת של איראן מהמחויבויות הבינלאומיות שלה רק מדגישה את החשיבות להקים חזית בינלאומית מאוחדת"

אהרן שיין, י"ג באייר תש"ע - 27/04/2010 21:00
איראן חייבת לבחור. מזכירת המדינה האמריקנית הילארי קלינטון מחריפה את הטון נגד איראן. קלינטון האשימה כי איראן לא נסוגה מתכניתה הגרעינית, חרף השיחות עם נציגי הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית. קלינטון אמרה כי הדבר מחייב להטיל "סנקציות קשות" על איראן.

במסיבת עיתונאים בוושינגטון לאחר פגישה עם נשיא הפרלמנט האירופי אמרה קלינטון: "ההתעלמות המתמשכת של איראן מהמחויבויות הבינלאומיות שלה רק מדגישה את החשיבות להקים חזית בינלאומית מאוחדת כדי ללחוץ עליה לשנות את מדיניותה", קלינטון הבהירה כי "ארצות הברית משתפת פעולה עם בעלות בריתה כדי לקדם סנקציות קשוחות שיוכלו לחדד עבור מנהיגי איראן את הבחירה שניצבת בפניהם".

איראן מנהלת מגעים עם חמשת המעצמות הקבועות במועצת הביטחון של האו"ם ועם גרמניה, בניסיון להגיע לפשרה בנוגע לתכנית הגרעין. במסגרת הדיונים גובשה טיוטת הסכם בתמיכת הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, שבמסגרתה תוכל איראן לפתח תכנית גרעין למטרות שלום.

על פי טיוטת ההסכם, איראן תמסור לרוסיה 75 אחוזים מכמות האורניום המועשר שברשותה ורוסיה תעשיר את האורניום בשטחה ותחזירו לאיראן כשהוא ברמה שמתאימה לייצור מוטות דלק גרעיניים. עד עתה מתנגדת טהרן לביצוע הפשרה במתכונת הנוכחית והיא דורשת שהחלפת האורניום תתבצע בשטחה.

בארה"ב ובמדינות המערב משוכנעים כי איראן מעכבת את תשובתה בכוונה כדי להרוויח זמן ולהתקדם בתכניתה הגרעינית. לפיכך, מתנהלים כעת מאמצים אינטנסיביים כדי להביא להסכמה בין מדינות המערב על הטלת סנקציות.

במקביל, מנסה ארה"ב לגייס גם את תמיכתן של רוסיה וסין במהלך. לפי שעה, נראה שרוסיה תתמוך לבסוף בסוג מרוכך של סנקציות. לעומת זאת, סין עודנה מתנגדת לסנקציות וקוראת לפעול בדרך דיפלומטית.