יום חמישי י"ח באדר ב תשפ"ד 28/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

מעצרה של זקן הוארך ב-7 ימים

שופט בית משפט השלום בראשון לציון החליט הערב להאריך את מעצרה של שולה זקן בשבעה ימים. זקן חשודה בקבלת שוחד ובתיווך למתן שוחד. נציג המשטרה טען בדיון כי זקן היא גורם מרכזי בפרשה ו"על פיה יישק דבר". השופט: חשש משיבוש חקירה

ראובן שטיין, אהרן שיין י"ב באייר תש"ע - 26/04/2010 21:22
בית משפט השלום בראשון-לציון החליט הערב להאריך את מעצרה של הגב' שולה זקן, שהייתה מנהלת לשכתו של ראש הממשלה לשעבר, אוהד אולמרט. זקן חשודה בקבלת שוחד ובתיווך להעברת שוחד לגורמים אחרים. בדיון בהארכת מעצרה טען נציג המשטרה כי זקן היא מרכזית בפרשה ו"על פיה יישק דבר", הנציג סיפר "היא הייתה צומת מרכזי בהעברת השוחד מהיזמים לשר התמ"ת (אהוד אולמרט –א.ש.)".

על פי החשד קיבלה זקן שוחד, בין השאר באמצעות נכסים שקבלה בהנחה בתמורה לקידום העניינים של פרויקט הולילנד ושל חברת "הזרע". בעניין הזה טען נציג המשטרה כי זקן "העבירה שוחד, קשרה קשר משולש, ואמרה ליזמים לפעול במסווה ולפעול דרך אחר, עורך-דין, שהיה עצור בפרשה". שופט בית משפט השלום בראשון לציון, אברהם היימן, כתב בהחלטתו להאריך את מעצרה של זקן כי חלה התפתחות משמעותית בחקירה: "המקרה שלפניי סבוך ומורכב ביותר, וחשש השיבוש גבר לאחר חקירתה של החשודה היום".

בנוסף חושדת המשטרה כי זקן שיבשה את החקירה בשבועות האחרונים. פרקליטה של זקן, עו"ד מיכה פטמן, אמר בדיון כי למרשתו אין כל קשר בעניין עם אולמרט ולפיכך אינה יכולה לשבש את החקירה.

זקן נחתה ונעצר מיד

מוקדם יותר נחתה שולה זקן בנמל התעופה בן גוריון ונעצרה על ידי המשטרה, לצורך חקירתה בחשד למעורבותה בפרשת 'הולילנד'.

שולה זקן נחשבת לאשת סודו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, החשוד אף הוא בקבלת שוחד בפרשת 'הולילנד'. בלשי המשטרה המתינו לזקן כבר בביקורת הדרכונים, וניידות המשטרה הובילו אותה הישר לחדר החקירות של היחידה הארצית לחקירות הונאה.

זקן שבה אחה"צ (ב') מחופשה של מספר שבועות בארצות הברית. מעצרה הבהול, בשל חשד המשטרה מפני שיבוש הליכי חקירה, ומשום שהיא נחשבת לחשודת מפתח בפרשת השוחד החמורה.

זקן אמרה לכלי תקשורת, כי המרחק בין הפרסומים על פרשת "הולילנד" לבין מה שאירע במציאות רחוק מאוד. עוד אמרה זקן, "אין לי ממה לברוח, אני אודיע על מועד חזרתי לארץ למי שצריך להודיע".

ביום רביעי שעבר כינס פרקליטה, עו"ד מיכה פטמן, מסיבת עיתונאים, בה הצהיר כי "שולה זקן תחזור ארצה כבר בשבוע הבא וכאשר תגיע תשיב ככל שניתן על כל השאלות שיציגו בפניה חוקרי המשטרה. רק בערב יום העצמאות אמרו החוקרים כי היא נחוצה לחקירה. קודם לכן הסתפקו בהזמנה לחקירה שהושארה בביתה למרות שידעו כי היא שוהה בחו"ל".

לא עדת מדינה

כאשר נשאל עו"ד פטמן אם יש אמת בפרסומים לפיהם התבקשה זקן לחתום על הסכם עד מדינה, אמר: "לא ניתן להגדיר פרסומים אלו אלא כמדורת הבלים. מדובר בהבל הבלים ורעות רוח, לא היתה פנייה, רמז או דבר אחר לזקן או אלי".
 (עדכון אחרון: 21:00)