יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

החוליה חטפה, המשטרה חילצה

הותרה לפרסום פרשת החטיפה בשבוע שעבר ושחרור החטופות. היחידה המרכזית של משטרת מחוז ירושלים, עצרה לפני מספר ימים חוליה של שלושה גברים, החשודים בחטיפת אשת עסקים מרוסיה ומנהלת משק הבית, לצורך קבלת כופר בסך 3.5 מיליון דולר

ראובן שטיין, י"א באייר תש"ע - 25/04/2010 15:46
חטיפה בישראל: פרשיית החטיפה ושחרור החטופות, הותרה היום (א') לפרסום. היחידה המרכזית של משטרת מחוז ירושלים, עצרה לפני מספר ימים חוליה של שלושה גברים, החשודים בחטיפה לצורך בקשת כופר.

חברי החוליה תושבי מרכז הארץ, ממוצא רוסי. על פי החשד הם חטפו אשת עסקים אמידה, אף היא ממוצא רוסי, ואת מנהלת משק הבית שלה משכונת כפר דוד בירושלים.

לפני כשבועיים, הגיעו חברי החוליה לביתה של אשת העסקים בשעות הבוקר, כאשר אחד מהם דפק על הדלת והזדהה כאיש ביטחון. לאחר שהדלת נפתחה, הצטרפו השניים הנוספים ובאיומי אקדח השתלטו על אשת העסקים ועל העוזרת.

הם הורו לנשים לארוז בגדים לשהות ממושכת מחוץ לבית, וטרם יצאו הספיקו לגנוב תכשיטים ודברי ערך נוספים. הנשים נלקחו לדירת מסתור בפתח תקווה.

יום לאחר החטיפה, התקבלה במשטרת ירושלים תלונה מבני משפחתה של העוזרת. עם חטיפתן, כך בדיווח, התקשרה אשת העסקים לעוזרת, ואמרה כי בכוונתה להתנתק למספר ימים, וכי "היא תדע מה לעשות".

עם קבלת התלונה, הוקם צוות חקירה מיוחד במשטרת ירושלים, במהלכה גילו החוקרים כי התקבל פקס אצל רואה החשבון של אשת העסקים בלוקסמבורג. החוטפים דרשו כופר, והנחו אותו להעביר לחשבון בנק בסופיה סכום של 3.5 מיליון דולר.

החקורים המיומנים עלו בסופו של דבר על כתובת מקום המסתור ושוטרים נשלחו לבניין בו הוחזקו השתיים, ברחוב הזוהר 20 בעיר פתח תקווה.

אחד החוטפים ושתי החטופות יוצאו ביום שלישי האחרון מהבניין ונכנסו למכונית, על פי הערכת המשטרה, כדי להחליף את דירת המסתור. המשטרה עקבה אחריהן, ועצרה את המכונית בצומת שמשון, תוך שהיא מחלצת את החטופות ומשתלטת על החוטף.

במקביל, פרצו שוטרים לדירת המסתור, שם נמצאו עשרות כלי נשק אוטומטיים, מחסניות, סכיני קומנדו, אזיקים, משתיקי קול, דרכונים זרים וכן אמצעים לראיית לילה. זמן קצר לאחר מכן, נתפס חשוד שני, תושב בת ים, שהיה בדרכו לדירה בה הוחזקו החטופות. ביום שישי, אותר החשוד השלישי.

במשטרה אמרו, כי על פי חקירת השלושה, שתי הנשים הוחזקו בדירה במשך שלושה ימים כשהן מאוימות כל העת, וכן שהו חלק מהזמן אזוקות וכבולות. במשטרה מעריכים כי ייתכן שהשתיים היו נרצחות לאחר קבלת הכופר.