יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

עשרות פלסטינים מיידים אבנים במחאה על צעדת סילוואן

עשרות פלסטינים מתפרעים בשעה זו בשכונת סילוואן במזרח ירושלים. ההתפרעויות נמשכות על אף סיום צעדת המחאה של אנשי הימין הבוקר, שבאו למחות על הבנייה הערבית הבלתי-חוקית בסילוואן ובמזרח ירושלים. המשטרה: שני שוטרים נפצעו

אהרן שיין י"א באייר תש"ע - 25/04/2010 11:02
מתיחות בירושלים. ההתפרעויות באזור סילוואן נמשכות. לאחר שהבוקר צעדו עשרות פעילי ימין בראשות איתמר בן גביר וברוך מרזל  בצעדת מחאה בשכונת סילוואן במזרח ירושלים. הצעדה התקיימהתחת אבטחה כבדה של המשטרה ומג"ב. במקביל, במקום התגודדו צעירים פלסטינים רעולי פנים ויידו אבנים לעבר השוטרים. המשטרה מדווחת על שני שוטרים שנפצעו בהתפרעויות.
 
הבוקר החלו לצעוד כ-50 פעילי ימין תוך שהם מניפים דגלים וקוראים "עם ישראל חי". הפעילים צעדו במחאה על מה שהם מכנים "הבנייה הבלתי-חוקית של הערבים במזרח ירושלים". במקביל, המתינו להם כ-30 פעילי שמאל שמחו לאורך מסלול הצעדה על קיומה. לצידם ניצבו גם תושבי סילוואן הערבים שפתחו בנאצות ובמטר אבנים. 
 
על אף סיום הצעדה, נמשכות בשעה זו הפרות הסדר של תושבי סילוואן הערבים. התושבים משליכים אבנים, מבעירים צמיגים והשליכו אף שני בקבוקי תבערה לעבר מפגיני הימין, בחסדי שמים לא היו נפגעים מבקבוק התבערה, אולם מהשמטרה נמסר כי במהומות נפצעו שני שוטרים באורח קל ופונו לקבלת טיפול. 

הצעדה אושרה הבוקר לאחר שכשלו ניסיונות משרד ראש הממשלה להביא לדחייתה. אמש הגיש נתניהו באמצעות מזכירו הצבאי בקשה מהיועץ המשפטי לאסור את קיום הצעדה בטענה כי הדבר עלול לגרום להתלקחות בירושלים. ככל הנראה העדיף נתניהו שלא לקיים אירוע כזה בפרט בימים בהם נמצא השליח מיטשל בישראל.

עם סיום צעדת המחאה אמר בן גביר כי המפגינים "העבירו מסר לנתניהו, אובמה ומיטשל מיהו בעל הבית בירושלים. אנחנו בצעד קטן והתחלתי, אך נפעל עד שהפרקליטות תורה להרוס את הבתים הבלתי חוקיים בסילוואן ותיפסק המדיניות הגזענית המורה להרוס בתי יהודים ולא בתי ערבים".

המשטרה הציבה במקום עשרות שוטרים והודיעה כי תנהג ביד קשה במפרי הסדר משני הצדדים.