יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

דובר מחלקת המדינה: "ישראל לא עשתה כל מה שרצינו"

דובר מחלקת המדינה, פיליפ קרואלי אמר אמש כי "ישנם סימנים ששני הצדדים מעוניינים בדיאלוג בצורה רצינית", עם זאת אמר הדובר "ישראל לא עשתה כל מה שרצינו"

אהרן שיין ט' באייר תש"ע - 23/04/2010 08:57
עדיין לא מרוצים. "ישנם סימנים ששני הצדדים מעוניינים בדיאלוג בצורה רצינית בנושאים שעל השולחן", כך הסביר אמש דובר מחלקת המדינה את הסיבה לבואו למזרח התיכון של השליח המיוחד, ג'ורג' מיטשל.

היום אמור מיטשל להיפגש עם נשיא המדינה שמעון פרס, עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, ועם שר הביטחון, אהוד ברק. מחר ייפגש מיטשל ברמאללה עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן.

אמש במהלך התדרוך היומי של מחלקת המדינה, נשאל פיליפ קראולי, דובר מחלקת המדינה על מעשי ישראל מול הדרישות הציב לה אובמה. קראולי אמר: "האם הם עשו כל מה שהיינו רוצים לראות אותם עושים? לא. אבל זוהי הסיבה שאנחנו ממשיכים לדבר ואנחנו חושבים שחשוב ששני הצדדים ממשיכים לנקוט בצעדים ליצירת אווירה טובה כדי להתמודד עם התוכן שמאחורי הרעיון".

קראולי אמר שבשיחות בין נתניהו לממשל בוושינגטון הועלו כמה רעיונות "כמה מהם ענו על הדאגות שהעלינו בשיחה המקורית בין מזכירת המדינה לראש הממשלה לפני כמה שבועות", סיפר קרולי.

קראולי הוסיף, "לישראלים יש עמדה ארוכת שנים, אבל כמו שמזכירת המדינה אמרה באיפא"ק - הסטטוס קוו אינו קביל ואינו יכול להימשך", אמר הדובר. "היו לנו שיחות מגוונות ויש צעדים ספציפיים שאנחנו חושבים שהישראלים צריכים לנקוט. היה משא ומתן טוב, ולכן ג'ורג' מיטשל נמצא שם היום" הסביר הדובר.

קראולי הוסיף כי בסופו של דבר "שום דבר לא נפתר באמצעות הצהרות פומביות, רק באמצעות שיחות ישירות. זהו המסר שלנו לישראלים ולפלסטינים".