יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

ישראל: "אמרנו 'לא' לאובמה"

משרד ראש הממשלה מאשר כי ישראל השיבה בשלילה לדרישת אובמה להקפאת הבנייה בירושלים. 'הארץ' מדווח כי וושינגטון וירושלים מקיימות ביניהן מגעים חשאיים בניסיון להגיע להסכמות בנקודות שבמחלוקת. בהקשר לכך, שני בכירים אמריקנים שוהים בישראל

אהרן שיין, ח' באייר תש"ע - 22/04/2010 09:11
"לא" לאובמה. לשכת ראש הממשלה אישרה הבוקר את הדיווח ב'וול סטריט ג'ורנל' כי בסוף השבוע העביר נתניהו מסר לנשיא ארה"ב אובמה, כי ישראל מסרבת לדרישה האמריקנית להקפאה מלאה של הבנייה במזרח ירושלים, כך מסר העיתון על פי מקורות בוושינגטון.

עם זאת גורמים בוושינגטון העריכו שתשובת נתניהו בעניין אינה סופית. לדברי הגורמים, נתניהו הסכים לדון ב-12 נקודות אחרות שהועלו על ידי אובמה ובהן, שחרור אסירים, הסרת מחסומים והקלת המצור על עזה.

במקביל מדווח הבוקר 'הארץ', כי ירושלים וושינגטון מנהלות ביניהן משא ומתן חשאי בניסיון להגיע להסכמה בנקודות בהן יש מחלוקת בין המדינות בנוגע לדרישות שהעלה הנשיא אובמה בעת פגישתו עם נתניהו בוושינגטון. ה'וול סטריט ג'ורנל' האמריקני מדווח כי נתניהו אמר "לא" על דרישות אובמה להקפאה בירושלים.

לפי הדיווח ב'הארץ', אמש הגיע בחשאי לירושלים, דן שפירו, ראש אגף המזרח התיכון בבית הלבן. בצוותא עם שפירו הגיע גם דיוויד הייל, שמשמש כסגנו של מיטשל. הבכירים האמריקנים קיימו פגישות אינטנסיביות בלשכת ראש הממשלה בירושלים עם שליחו המיוחד של נתניהו, עו"ד יצחק מולכו ועם יועצו המדיני של נתניהו, רון דרמר. היום יימשכו השיחות. לפי הדיווח, שני הבכירים האמריקנים נפגשו אמש עם יו"ר הרשות אבו מאזן והעבירו לו איגרת ששיגר הנשיא אובמה.

הבית הלבן ולשכת ראש הממשלה שמרו על חשאיות הביקור ולא הוציאו על כך כל הודעה.

במהלך פגישתו של נתניהו עם אובמה בוושינגטון, דרש אובמה מנתניהו להקפיא את הבנייה בירושלים ובשטחים ללא הגבלת זמן. בנוסף דרש אובמה הקלות של ממש על האוכלוסייה הפלסטינית בגדה והסרת המצור על עזה. אובמה דרש מנתניהו לשחרר כ 2,000 אסירים כדי לחזק את מעמדו של אבו מאזן בשטחים. בנוסף דרש אובמה, שישראל תסכים לדון בכל נושאי הליבה כבר במו"מ הבלתי-ישיר עם הפלסטינים.

בכיר בירושלים אישר את הפרטים. הבכיר הוסיף כי ישראל לא תעביר מסמך חתום לידי האמריקנים וכי הצדדים יסתפקו בדרך של הבנות משותפות בעל פה.

בשבוע הבא אמור לצאת לוושינגטון, שר הביטחון, אהוד ברק, זאת במסגרת מאמצי ההידברות בין ירושלים לוושינגטון. ברק צפוי להיפגש עם היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב ג'יימס ג'ונס ועם מזכירת המדינה קלינטון.

"הגיע הזמן להפסיק את התירוצים"

אמש התבטא בייאוש היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב ג'יימס ג'ונס על המצב המדיני במזרח התיכון: "אנחנו מאוכזבים שישראל והפלסטינים לא פתחו בשיחות ישירות. הגיע הזמן להפסיק עם התירוצים. המנהיגים צריכים להפגין אומץ מהסוג שהפגינו אנואר סאדאת, המלך חוסיין, ויצחק רבין".

בדברים שנשא במכון וושינגטון למזרח התיכון ציין ג'ונס, כי "פתרון שתי המדינות לשני העמים לא יכול להיכפות על הצדדים על ידי גורמים מבחוץ".

ג'ונס הוסיף כי "המצב הקיים לא יכול להימשך. הוא מחזק את הסרבנות בשני הצדדים, וסוגר את האפשרות של שתי המדינות לשני העמים". ג'ונס ניסה להנמיך את הלהבות במתיחות בין וושינגטון לירושלים: "היו בעבר אי-הסכמות בין המדינות, אך תמיד פתרנו אותן. היחסים המיוחדים לא השתנו. זו לא מחויבות של המפלגה הדמוקרטית או רפובליקנית, אלא מחויבות של כל ממשל, לפיו הקשר עם ישראל הוא נצחי".