יום שלישי ח' בניסן תשפ"ד 16/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

"אותרו שתי גופות בסולטן יעקב"

צבא לבנון דיווח כי נמצאו שרידים של שתי גופות באזור סולטן יעקב. גופה אחת זוהתה והיא של חייל סורי. במשפחות נעדרי הקרב פסימיות באשר למציאת קצה חוט

אהרן שיין, ז' באייר תש"ע - 21/04/2010 21:13
קצה חוט? גורמים בצבא לבנון דיווחו היום (ד') כי אותרו שרידים של שתי גופות באזור הכפר סולטן יעקב, שם התחולל אחד הקרבות העזים ביותר במהלך מלחמת לבנון הראשונה ובמהלכו נפלו בשבי שלושת חיילי צה"ל. בקרב שאירע בשנת 1982 נהרגו 20 חיילים ושלושה נוספים נעדרים – זכריה באומל, צבי פלדמן ויהודה כץ.

צבא לבנון מסר כי על אחת הגופות נמצאו מדי צבא וקסדה, ובכיס המדים נמצאה תעודת חייל סורית עם הפרטים האישיים של החייל.

קצין לבנוני סיפר לסוכנויות הידיעות כי כוחות גדולים של צבא לבנון הגיעו למקום וסגרו אותו. הכוחות ביצעו חפירות בשטח, ובמקום אכן נמצאו שרידים נוספים. צבא לבנון הודיע כי בכוונתו לפנות לסוריה, בניסיון לברר האם יש חיילים סוריים נוספים שנעדרים מאז הקרב הנורא שהתחולל במקום.

בקרב בני משפחות הנעדרים הובעה פסימיות באשר לסיכויים לגילויים חדשים בחקירת היעלמות שלושת החיילים; באומל, פלדמן וכץ. הגב' פנינה פלדמן, אימו של החייל הנעדר צבי פלדמן, הגיבה בתקשורת: "28 שנים אני לא יודעת מה עלה בגורלו של בני צבי. אבא שלו נפטר מצער, ובכל פעם ששומעים משהו כזה זה קורע את הלב", סיפרה גב' פלדמן בכאב: "קשה לדעת מה אומר המידע, אני רק יכולה לאחל שאף בית לא ידע כזה צער. שיהיה שקט לעם הזה".
אחותו של החייל הנעדר יונה באומל, הגב' פרחיה הימן אמרה בתגובתה, כי "צריך לבדוק. יש לנו ניסיון של שנים רבות שפועל לכל הכיוונים. היו ידיעות חשובות שהוזנחו, ואזוטריות שהצליחו לעשות רעש גדול. חלק מהדברים התבררו כספקולציות, לצד אחרים שהיו אמיתיים. אנו נמתין לבדיקה, הגענו עד הלום כשאנו לא מוותרים, ונמשיך כך עד שנמצא את נעדרי סולטן יעקב".