יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

ניו יורק: מי יפתח את הדלת?

היסטריה בניו יורק, ארגון שוערי הבניינים הכריז כי הלילה בחצות יפתחו אנשיו בשביתה. תושבי העיר מתחלקים בתורנויות לביצוע התפקידים השונים .מי ימיין את הדואר?

אהרן שיין, ז' באייר תש"ע - 21/04/2010 10:28
היסטריה בעיר המטרופולין החשובה העולם. איגוד שוערי הבניינים בניו יורק הודיע, כי הערב בחצות יפתחו בשביתה 30,000 מאנשיו המועסקים בכ- 3,200 בניינים ברחבי העיר. השביתה לראשונה מאז שנת 1991 באה בעקבות כישלון המגעים עם איגוד בעלי הבניינים.

עבודתם של השוערים כוללת תחזוקה שוטפת של הבניין, קבלת מבקרים, מיון דואר, קבלת משלוחים, הפעלת המעלית, ניקוי חדרי המדרגות, הרכבת רהיטים, ואפילו – הוצאתו לטיול של ידידו הטוב של האדם – הכלב. הקטור מטיאס, שעובד כשוער בבניין יוקרתי במנהטן, טוען כי עבודתו אינה טכנית בלבד, לדבריו, "העבודה כוללת דיבור עם אנשים שמרגישים בודדים בעיר הגדולה", הוא מספר כי "בדרך הביתה, בעיקר בלילה, הם מספרים לי הכל".

שוער אחר, סימוס מקורמיק, שעובד באפר איסט סייד במנהטן מסביר כי המאבק הוא על קיצוץ בתנאי ביטוח הבריאות, ימי מחלה וביטול שעות נוספות. לדבריו "אנחנו רק רוצים להתפרנס בכבוד".

מנגד טוענים בעלי הבניינ כי עקב המשבר הכלכלי אין ביכולתם לשפר את תנאי השוערים "אנחנו עדיין נמצאים בתקופה של חוסר ודאות כלכלית בעיר, במדינה ובאומה, ואנחנו צריכים להכיל את ההוצאות ולשלוט בהן", נמסר מהארגון שמייצג את בעלי הבניינים. לטענת בעלי הבניינים בניין משקיע בממוצע 70,000 דולר על משכורת לשוער.

מי יחלק דואר?

תושבת אחד הבניינים סיפרה לסוכנויות הידיעות כי בבניין חולקו התפקידים בתורנויות, כאשר כל אחד מהדיירים שובץ למלאכות הרבות ביניהן חלוקת דואר, איסוף זבל, וכמובן - פתיחת השער. תושבת אחרת סיפרה שהיא עוד זוכרת את השביתה הקודמת "הפעלתי את מהעלית אז ואפעיל אותה גם הפעם", סיפרה.

ה'ניו יורק טיימס' התייחס בציניות לפרשיה המסעירה וכתב מדריך לתושבים הנבוכים "במקרה שביתה - כיצד לפתוח את הדלת?". ברשת כתב מישהו: "על אף שפתיחת דלת נראית מאיימת בשלב ראשון – למעשה מדובר בפעולה פשוטה בתכלית". למי שלא יודע ממליצים המומחים - "להתאמן".