שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

אובמה: מחויבותנו לביטחון ישראל - נצחית

באיגרת ברכה לרגל יום העצמאות ה-62 של ישראל כותב נשיא ארה"ב, ברק אובמה: "אנו ממשיכים לחלוק ידידות חזקה ובלתי ניתנת לערעור שהעוגן שלה הוא המחויבות הנצחית לביטחון ישראל". קלינטון: "ארה"ב תמשיך לעמוד לצדכם"

אהרן שיין, ו' באייר תש"ע - 20/04/2010 07:55
שותפות נצחית. "ישראל נשארה שותפה חשובה שלנו ובת ברית אסטרטגית עיקרית במזרח התיכון. מחויבותנו לביטחונה - נצחית", - כך כתב הלילה נשיא ארה"ב, ברק אובמה, באיגרת ברכה ששיגר לאזרחי ישראל לרגל יום העצמאות ה-62.

"אני מצטרף לעם האמריקני בברכתו לממשלה ולעם בישראל לרגל חגיגת העצמאות שלהם. ישראל נשארה שותפה חשובה שלנו ובת ברית אסטרטגית עיקרית במזרח התיכון, ואני בטוח שהיחסים המיוחדים שלנו רק יתחזקו בחודשים ובשנים הבאות", כתב הנשיא האמריקני.

אובמה הדגיש בדבריו את הידידות בין המדינות: "עד עצם היום הזה אנחנו ממשיכים לחלוק ידידות חזקה ובלתי ניתנת לערעור בין שתי המדינות שלנו, שהעוגן שלה הוא המחויבות הנצחית לביטחון ישראל".

הנשיא האמריקני גם לא שכח את הנושא המדיני - עליו ניטשת מחלוקת קשה בין ירושלים לוושינגטון: "אני מייחל להמשך המאמצים שלנו עם ישראל להשגת שלום כולל וביטחון באיזור לרבות: פיתרון שתי מדינות, ועבודה משותפת במאבק נגד הכוחות המאיימים על ישראל, ארה"ב ועל העולם".

"ביום הזה אנחנו מכבדים פעם נוספת את ההישגים יוצאי הדופן של העם בישראל והידידות העמוקה והנצחית שלו עם העם האמריקני. אני שולח את ברכותיי לנשיא פרס, לראש הממשלה נתניהו ולאזרחי ישראל", סיים אובמה.

קלינטון: "ארה"ב תמשיך לעמוד לצדכם"

גם שרת החוץ האמריקנית קלינטון, שיגרה ברכה לעם בישראל. קלינטון הדגישה את המאחד בקשרים שבין המדינות: "זוהי הזדמנות לחגוג את כל מה שישראל השיגה ולהדגיש שוב את הקשרים שמאחדים בין שתי האומות שלנו - השותפות האסטרטגית שלנו, הערכים המשותפים שלנו, והשאיפות המשותפות שלנו".

קלינטון הצהירה על מחויבות אמריקנית לביטחון ישראל – רמז לאיראן. "ישראל מתמודדת כיום עם אחד האתגרים הגדולים ביותר בהיסטוריה שלה, אבל ההבטחה והפוטנציאל שלה מעולם לא היו גדולים יותר. ארה"ב תמשיך לעמוד לצדכם, לחלוק איתכם את הסכנות ולסייע לכם לשאת בעול, בעוד אנו מביטים יחד לעבר העתיד".