יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

ירושלים: בית המשפט נגד התקצוב לחרדים

שופט בית המשפט לעניינים מנהליים, נעם סולברג, אסר על ראש עיריית ירושלים לסבסד סיבסוד מלא את מערכת החינוך החרדי בירושלים. השופט קבע כי ההחלטה "לא שיוויונית" ולפיכך, החל משנת הלימודים הבאה יתוקצב החינוך החרדי עד 75% בלבד

אהרן שיין, ה' באייר תש"ע - 19/04/2010 20:54
מערכת המשפט ממשיכה להתערב. השופט נעם סולברג מבית המשפט לעניינים מנהליים בירושלים קבע היום (ב') כי "עיריית ירושלים מפלה מוסדות חינוך חרדים לטובה".

החלטת בית המשפט - שנעתר לעתירת "המרכז לפלורליזם יהודי" - מהווה מכה קשה למערכת החינוך החרדי בירושלים ולראש העיר ניר ברקת, שניסה להוביל את השינוי, לפיו עיריית ירושלים תסבסד באופן מלא את מוסדות החינוך החרדי ולא רק 75% מימון כפי שהיה נהוג עד עתה.

החלטת העירייה הייתה לרועץ בעיני היועץ המשפטי לעיריית ירושלים, יוסי חביליו, שלא מפספס שום הזדמנות לחבל באמצעות הכלים המשפטיים שברשותו במערכת החינוך בירושלים. בעקבות זאת סירב חביליו להגן על החלטת העירייה בבית המשפט והעירייה נאלצה לשכור שירותי עו"ד חיצוני. יצוין, כי גם היועץ המשפטי לממשל לשעבר, מני מזוז, תמך בעמדת חביליו.

בפסק הדין כתב השופט סולברג כי "התבחין פסול אפוא מעיקרו, משום שאיננו מבטא הבחנה רלוונטית בין מוסדות החינוך המוכרים הבלתי רשמיים, אלא מאמין העדפה קיימת לטובת הרשתות, העדפה מפלה. שתי רשתות החינוך הנידונות הן מוסדות החינוך המוכרים הבלתי רשמיים היחידים, שזוכים על-פי החוק לתקציב של למעלה מ-75% מן התקציב שהמדינה מעניקה למוסדות החינוך הרשמיים", נכתב בפסק הדין.

בעקבות הדברים החליט השופט סולברג לבטל את החלטת העירייה ולחייבה לשוב החל משנת הלימודים הבאה לתיקצוב הקודם – 75% בלבד: "זו החלטה שאיננה שוויונית, היא מנוגדת לדין המנהלי וחורגת חריגה קשה מן המנהל התקין המחייב חלוקת תקציבים בהתאם לתבחינים ענייניים, ברורים, קונקרטיים ושוויוניים... בנסיבות הללו אין מנוס מביטולן של ההחלטות כמבוקש בעתירה. על מועצת עיריית ירושלים לקבוע תבחינים חדשים ומפורטים להפעלת שיקול הדעת לחלוקת התקציב הנוסף למוסדות מוכרים שאינם רשמיים".

מעיריית ירושלים מסרה בתגובה: "אחר תיקוני חוק נהרי וגפני, עיריית ירושלים המליצה על קריטריונים המתבססים על הקריטריונים של המדינה, וזאת במטרה לפתוח את שנת הלימודים במועד. בית המשפט התחבט בנושא והגיע לא בנקל למסקנה כי יש לחדד את הקריטריונים לתקצוב, כדי שיהיו ברורים יותר. העירייה תפעל על פי הנחיות בית המשפט על מנת שלא יהיה צל של ספק בשיטת החלוקה השוויונית. הדבר ייעשה החל מהשנה הבאה, שכן בית המשפט דחה את בקשת העותרים לעצירה מיידת של תקצוב המוסדות המוכרים שאינם רשמיים בשנה זו. יש לציין כי בית המשפט לא סבר שהעירייה פעלה בצורה שהצדיקה לחייבה בפסיקת ההוצאות בשל מורכבות הנושא".

כעת נותר לראות כיצד תתמודד הנציגות החרדית עם החלטת בית המשפט שעלולה להמיט מכה קשה על מערכת החינוך החרדית בירושלים. כזכור התריע מרן הגרי"ש אלישיב מפני התערבות מערכת המשפט במערכת חינוך החרדית.