יום חמישי י"ח באדר ב תשפ"ד 28/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

מעמדו של אובמה - בשפל של 50 שנה

סקר שנערך בארה"ב מגלה כי מעמדו של הממשל בוושינגטון נמצא בשפל שלא נודע כמותו חמישים שנה. 80% מהאמריקנים ציינו כי אינם סומכים על הממשל הפדרלי

אהרן שיין, ה' באייר תש"ע - 19/04/2010 09:46
שפל של חמישים שנה. סקר חדש שפורסם בארה"ב מגלה כי כמעט 80 אחוזים מאזרחי ארה"ב אינם סומכים על הממשל בוושינגטון, ואינם מאמינים כי הממשל יצליח לפתור את תחלואי האומה האמריקנית.

מצבו של הממשל אינו טוב בהרבה גם בתוך ה-20 אחוז הנותרים – חלק מאותם אחוזים הסתייגו גם הם ואמרו כי הם סומכים על הממשל "רק לעיתים" או "מרבית הזמן. מחצית מהנשאלים בסקר טענו כי הממשל "משפיע על חייהם באורח שלילי". אנדרו קוהוט שהמכון בראשותו ערך את הסקר, הוסיף כי "רמת האמון בממשלה מגיעה כל כך נמוך לעתים נדירות בלבד".

תוצאות הסקר מבשרות רעה לנשיא אובמה ולאנשיו שהחלו להיערך לבחירות לקונגרס שייערכו בסתיו הקרוב. נתוני הסקר מלמדים על כי מידת הפופולאריות של הממשל מצויה בשפל שלא נודע כמותו מזה חמישים שנה.

בבחירות לקונגרס מעוניינים במפלגה הדמוקרטית לשמר את הרוב בקונגרס, אולם תוצאות הסקר מלמדות כי הציבור האמריקני אינו שבע רצון ממדיניות הממשל הדמוקרטי. בין השאר הביעו הנשאלים מורת רוח מהשתלטות הממשל על תעשיית הרכב האמריקנית שנקלעה לקשיים ומתכנית הממשל לחילוץ המשק מהמשבר הכלכלי שעלתה למשלם המיסים האמריקני 787 מיליארד דולר. גולת הכותרת בהתנגדות הציבורית למדיניות ממשל אובמה, היא רפורמת הבריאות שהוביל הנשיא האמריקני ואשר עוררה ביקורת ציבורית נוקבת בארה"ב.

רוב הנשאלים בסקר ציינו כי לדעתם הממשלה "גדולה מדי וחזקה מדי", והאשימו כי היא מתערבת יתר על המידה בענייני המדינות השונות ובעניינים מקומיים. מחצית מהנשאלים אמרו כי היו מעוניינים בממשלה קטנה יותר המספקת פחות שירותים, אולם לעומתם, 40 אחוזים רצו ההיפך – ממשלה גדולה יותר.

פעילה מאוכזבת של המפלגה הדמוקרטית הסבירה כי "הממשלה שיקרה לאנשים במשך שנים. פוליטיקאים מפזרים הבטחות כדי להיבחר אך לא מקיימים אותן לאחר בחירתם". לדברי הפעילה, "יש התערבות גבוהה מדי של הממשלה בעניינים שלנו. הבעיה הייתה קיימת עוד לפני אובמה, אך הוא אינו עושה דבר כדי לשפר את המצב".

הנשאלים בסקר היו חלוקים בדעתם באשר לצורך במעורבות אמריקנית בסוגיות בינלאומיות.