יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

מחיר הדמים של ישראל - 22,684 חללים

מדינת ישראל מציינת היום את אירועי יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ופעולות האיבה. מאז שנת 1860 איבדה ישראל 22,684 חללים, הי"ד

אהרן שיין, ה' באייר תש"ע - 19/04/2010 09:41
היום מציינת מדינת ישראל את יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ופעולות האיבה. מחיר הדמים מאז שנת 1860 – 22,684 חללים הי"ד. יום הזיכרון מצוין בשורת טקסים ברחבי הארץ ובבתי העלמין הצבאיים.

מניין החללים כולל בתוכו את הנופלים מהבריגדה היהודית, אנשי המחתרות, צה"ל, שב"כ, שב"ס, מוסד, משטרה ומפעולות האיבה.

אמש במהלך נאום שנשא בטקס ליד רחבת הכותל לרגל יום הזיכרון, אמר נשיא המדינה, שמעון פרס: "עדיין ישנם המנסים לכלותנו, ובראשם שלטון איראני עריץ השואף להשתלט על המזרח התיכון", אמר פרס. "אסור לנו לזלזל באיומים, אבל גם להם אסור לזלזל ביכולתנו".

פרס הוסיף ואמר: "הדפנו לבדנו שבע מלחמות ויצאנו מחוזקים ונחושים. גורל ישראל הוא כבן יחיד בהיסטוריה האנושית, ללא עומק טריטוריאלי, ללא עושר טבעי. כוחה של ישראל בא לה מעוצמת אמונתה וגבורת בניה".
 
ראש הממשלה נתניהו אמר אמש בטקס בגבעת התחמושת כי "לא היה יום אחד שלא הושטנו את ידינו לשלום לשכנינו. אותה יד עדיין מושטת לאלה שעדיין רוצים שלום, ובמהלך השנים למדנו שעלי הזית של השלום יושגו רק אם נהיה חזקים ומוכנים להגן על מדינתנו. לוחמי גבעת התחמושת ואחרים מסרו את חייהם למען מדינת ישראל, תוך אמונה בצדקת המטרה של הגנה על מדינתו האחת והיחידה של העם היהודי. כך היו גם אחרוני הנופלים, רס"ן אלירז פרץ וסמ"ר אילן סביאטקובסקי ז"ל, שנפלו לאחרונה בעזה".

יהי זכרם ברוך!