יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

חודשו הטיסות בחלק ממדינות אירופה

מפנה חיובי: צרפת, גרמניה ואוקראינה הודיעו היום על חידוש באופן חלקי של הטיסות בשטחן. החל ממחר יצאו טיסות ממספר נמלי תעופה נוספים באירופה. שרי התחבורה של האיחוד האירופי יתכנסו לדיון חירום לדון במשבר התעופה החמור

אהרן שיין, ד' באייר תש"ע - 18/04/2010 19:25
סימן חיובי ראשון. רשויות התעופה בגרמניה ובצרפת הודיעו בצהרים על החלטתן לחדש את הטיסות בחלק מנמלי התעופה – טיסות שהופסקו על רקע אירוע הענן הוולקני שנבע מהתפרצות הר הגעש באיסלנד. הרשויות בצרפת הודיעו כי שדות התעופה של טולוז, בורדו ומרסיי יישארו פתוחים לקהל. ממשלת גרמניה הודיעה כי היא פותחת לתנועה גם כן שישה נמלי תעופה בברלין, פרנקפורט, לייפציג, האנובר והמבורג. נמלי התעופה בספרד נפתחו לתנועה באופן מלא. החל ממחר ייפתחו נמלי תעופה במספר מדינות נוספות.

מחר מתכננים שרי התחבורה של מדינות אירופה לקיים שיחת ועידה באמצעות מכשיר הוידיאו קונפרנס כדי לדון במשבר התעופה חסר התקדים באירופה. שרי התחבורה האירופיים ידונו גם כן באפשרות לחדש את הטיסות ביבשת המשותקת.

בשעות האחרונות הודיעו מספר מדינות כי עקב התפוגגות במקומות מסוימים של הענן הוולקני, החל ממחר הן יפתחו כרגיל את נמלי התעופה שלהן. אוקראינה הודיעה כי נמלי התעופה שלה ייפתחו עוד היום לתנועת מטוסים. במקביל הודיעה חברת 'אל על' כי היא נערכת להפעיל החל ממחר טיסות לחלק מנמלי התעופה באירופה. בין נמלי התעופה שצפויים להיפתח החל ממחר: בוקרשט, סופיה, מינכן, ברלין, בודפשט, ברצלונה, מילאנו, וורשה ומרסיי. שדות תעופה אלו מצטרפים לנמלי התעופה ברומא, אתונה ומדריד שנותרו גם היום פתוחים לקהל. עם זאת, הציבור נקרא שלא לבוא לנמלי התעופה לפני וידוא סופי בחברת התעופה שאכן הטיסה עתידה לצאת.

רשות שדות התעופה מסרה היום, כי מאז החלה התפרצות הר הגעש (ביום ה') בוטלו 243 טיסות לישראל וממנה, שבהן היו אמורים לטוס כ-40 אלף נוסעים. 126 טיסות יוצאות מנמל התעופה בן גוריון בוטלו, ו-117 טיסות שהיו מתוכננות להגיע אליו. רק היום בוטלו 119 טיסות לישראל וממנה.

סופת האפר הוולקני פגעה עד עתה במדינות: אוסטריה, בלגיה, בוסניה-הרצגובינה, צ'כיה, דנמרק, אסטוניה, פינלנד, גרמניה, הונגריה, אירלנד, לטוויה, לוקסמבורג, הולנד, פולין, סלובקיה, סלובניה, שוודיה, שוויץ, אוקראינה ובריטניה – בהן נסגר המרחב האווירי לחלוטין. עם זאת, כאמור, הערב נמסר כי בכמה נמלי תעופה ברחבי אירופה התנועה תחודש החל ממחר בבוקר.