יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

בחורי ישיבת 'מדרגת האדם' תקועים בארץ

תלמידי ישיבת 'מדרגת האדם' בצרפת העבירו את חופשת הפסח בישראל ותכננו לחזור לישיבה עם תחילת 'זמן קיץ'. נמלי התעופה באירופה נסגרו - והם נשארו מאחור. ראש הישיבה ל'טוג': "המצב לא פשוט. כל הטיסות מבוטלות. מתפללים לחסדי שמיים"

ראובן שטיין, ד' באייר תש"ע - 18/04/2010 14:30
ישיבת 'מדרגת האדם' בצרפת שובתת: ישיבת 'מדרגת האדם', המיועדת לבני ארץ ישראל, לא יכולה לחזור לשגרה, בשל התפרצות הר הגעש באיסלנד וסגירת נמלי התעופה באירופה.

רוב התלמידים חזרו לארץ לחופשת פסח, והטיסות בחזרה לישיבה היו מתוכננות לימים אלו. לפ התכנון, היום (א') היו צריכים להתחיל את 'זמן קיץ', אך הטיסות לאירופה בוטלו או נדחו, והם יושבים בינתיים על המדוכה, ממתינים בדריכות מוגברת להתפתחויות בשמי ישראל-צרפת.

ראש הישיבה, הרה"ג אי"ש זק שליט"א, מקורקע אף הוא בישראל ולא יודע את נפשו מרוב צער. בשיחה עם 'טוג' הוא פורש את סיפור "החזרה לישיבה". לדבריו, "הייתי אמור לטוס אתמול (מוצ"ש) בטיסה של עשרה לאחד בלילה והטיסה נדחתה. ניסיתי לקחת טיסה אחרת, דרך ברצלונה, אך גם טיסה זו נדחתה לשש בערב. המשכתי לחכות, אך הטיסה שוב נדחתה, לעת עתה. סגרו את נמל התעופה גם בברצלונה. אני לא יודע מתי אצליח לטוס".

הבחורים גם תקועים בארץ?

"יש כמה קבוצות. עשרה בחורים, שהיו אמורים לטוס יחד בטיסה אחת, קיבלו הודעה על ביטול הטיסה. לא יודעים עדיין מה יהיה. יש מספר בחורים שנשארו למזלנו בצרפת גם בחופש, אבל אי אפשר להתחיל את הזמן עם 4 או 5 בחורים".

מה עושים בינתיים?

"הישיבה אכן 'תקועה' כרגע, בחורים לא יודעים מה לעשות, הם יושבים בחברותא "על המזוודות" ומתחילים ללמוד. מחכים להתפתחות, כדי שסופסוף נצליח להמריא ולהתחיל את הזמן בצורה מסודרת. צריכים רחמי שמיים, צריכים להתפלל".