יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

המצור מתרחב - ברצלונה וסופיה תחת אפר

ברצלונה וסופיה נכנסו גם הן מתחת לענן הוולקני. הבוקר נמסר כי חברות תעופה בגרמניה והולנד עורכות ניסוי בטיסה מעל ומתחת לענן הוולקני, בניסיון לשוב ולטוס. משרד התיירות בישראל מנסה לסייע לאלפי התיירים הזרים שנתקעו בישראל

אהרן שיין, ד' באייר תש"ע - 18/04/2010 12:28
 
איתני הטבע ממשיכים לשתק את אירופה. היום הרביעי לשהותו בשמי אירופה של ענן האפר הוולקני הגיע, ובאירופה נשמים בעיקר קולות פסימיים שמדברים על הימשכות הענן לפחות בחמשת הימים הקרובים. הבוקר החלו חברות תעופה בגרמניה ובהולנד בניסיון לטוס מתחת לענן הוולקני.

חברת התעופה ההולנדית KLM וחברת התעופה הגרמנית 'לופטהנזה' הודיעו כי בכוונתן להמשיך היום בטיסות ניסוי שבמהלכן יבדקו טייסים ומומחים האם יש אפשרות להתחיל שוב להטיס נוסעים ברחבי אירופה. שתי החברות מסרו כי כבר אמש ערכו טיסות ניסוי מוצלחות שנערכו בגובה רב או נמוך מהרגיל בניסיון להתחמק מהענן הוולקני.

הבוקר הצטמצם עוד יותר "מרחב הבריחה" מאירופה – בולגריה הודיעה כי הענן הוולקני שמרחף בשמי אירופה חדר גם לתחום האווירי הבולגרי, וכתוצאה מכך נסגרו כל שדות התעופה בבולגריה כולל השדה בסופיה, בירת בולגריה.

מוקדם יותר נמסר כי שדה התעופה של ברצלונה שעד עתה היה מחוץ לתחום האפר הוולקני, נכנס גם הוא תחת האפר ולפיכך אין יותר המראות ונחיתות משדה זה.

עד עתה, נמלי התעופה היחידים שנותרו פתוחים באירופה הם באתונה, איסטנבול ורומא.

אמש העריכו מטאורולוגים כי סופת האפר הוולקני תשהה בשמי אירופה לפחות בחמשת הימים הקרובים. "האפר ימשיך להגיע לבריטניה ולסקנדינביה" אמר חזאי באירופה.

משרד התיירות מסייע לתיירים הזרים

גם בישראל 'נתקעו' אלפי תיירים זרים שביקרו כאן ואין ביכולתם לשוב למדינותיהם. הבוקר הודיע משרד התיירות כי הוא מתגבר את פעילות לשכת התיירות בנתב"ג, כך שהלשכה תפעל ותהיה מאוישת 24 שעות ביממה.

משרד התיירות באמצעות לשכת התיירות מסייעים לתיירים באיתור מלונות באזור תל אביב וירושלים, בהתאם לבקשתם ומספקת להם מידע באשר לשירותים השונים להם הם זקוקים בארץ.

ראשי הערים תל-אביב וירושלים, נעתרו היום לבקשתו של שר התיירות, סטס מיסז'ניקוב, והפיקו היום חוברת מידע לתיירים המתעכבים בארץ, אשר תספק להם מידע על אתרי התיירות ועל השירותים השונים. החוברת תחולק על ידי התאחדות בתי המלון בערים תל אביב וירושלים, בבתי המלון.

משרד התיירות מסר כי "לשכת משרד התיירות בנתב"ג, פועלת 24 שעות ביממה ומאוישת בעובדים דוברי שפות שונות. ניתן לפנות ללשכת באמצעות ה"תורפון" במספר: *3888".