יום חמישי י"ח באדר ב תשפ"ד 28/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

עיריית אלעד: "זו שערוריה"

מתלונות שהגיעו ללשכת ראש העיר אלעד, והועברו לטיפול כתב 'טוג' עולה, כי מוקד החירום של חברת 'מיתב', המספקת תשתיות מים בין היתר גם לעיר אלעד, מופעל על ידי יהודים גם ביום השבת. 'מיתב' בתגובה: "המוקד אינו נמצא באלעד"

ראובן שטיין, א' באייר תש"ע - 15/04/2010 19:33
מערכת החדשות של 'טוג' חרטה על דגלה להעלות על נס פרשיות שמשום מה לא זוכות לחשיפה תקשורתית-חרדית ראויה במרחב האינטרנטי. כאשר חברות המספקות שירות למגזר החרדי רומסות את יום השבת בריש-גלי ואין פוצה פה ומצפצף, מחובתנו להתריע על כך ולעשות הכל כדי להביא לשינויים במערכות אלו.

לא תמיד נצליח, אך בגדר השתדלות אנו אכן יוצאים ידי-חובה.

עוד בנושא: עיריית חיפה מחללת שבת

מתלונות שהגיעו ללשכת ראש העיר אלעד, והועברו לטיפול כתב 'טוג', עולה כי מוקד החירום של חברת 'מיתב', המספקת תשתיות מים, בין היתר לעיר אלעד, מופעל על ידי יהודים גם ביום השבת.

גורם בכיר בעיריית אלעד אמר ל'טוג': "לא יעלה על הדעת שחברה המעניקה שירותים לעיר חרדית, לא תקפיד על שמירת השבת". עוד מבקשים להבהיר בעירייה, כי למרות שחברת 'מיתב' היא חברה פרטית, העירייה תדרוש מהחברה להפעיל את המוקד באמצעות נוכרים בלבד בימי שבת וחג.

אליעזר, תושב העיר אלעד עימו שוחחנו, מתקשה להאמין לשמועות. הוא סבור כי מדובר בעורבא פרח. לדבריו, "לא ייתכן שהחברה פועלת בניגוד להסכמים שהושגו עם הרבנים ומחללת שבת בפרהסיה".

כתב 'טוג' פנה לדובר תאגיד 'מיתב', ד"ר שלמה צדוק, לשם קבלת תגובה. להלן תגובתו:

"מוקד מיתב – לטיפול בתקלות מים וביוב ברשת הציבורית – עומד לרשות התושבים ברציפות כל השנה, 24 שעות ביממה. מים הוא מוצר שנצרך כל השנה, 24 שעות ביממה והוא מוצר הכרחי לחיים. המוקד פועל מהעיר פתח תקווה ואינו נמצא באלעד. אנו מקפידים מאוד על קדושת השבת והחג ולא עושים שום פעולה שאינה משום פיקוח נפש".

לדבריו, "כל תיקון ו\או טיפול בתקלת ברשת הציבורית נדחה למוצאי שבת או ליום ראשון, אם הוא אינו הכרחי. 'מיתב', יחד עם ההנהגה הרוחנית ופרנסי הישוב אלעד, סיכמו על דרכי הפעולה ואחזקת הרשת הציבורית בישוב, באופן שלא יגרם חילול שבת אף לא למראית עין.

"הפעלת המוקד אינה קשורה לשאלת הזכויות ו\או החובות של תושבי אלעד. התושבים זכאים לקבל מים טובים כל השנה וכל הזמן, ואנו נקפיד שאכן כך יהיה, אבל לא נחלל שבת וחגי ישראל, אם אין בכך צורך של פיקוח נפש ו\או טיפול חירום ממשי.

"נדגיש שוב:  המוקד התפעולי של 'מיתב' עומד לרשותם של תושבי פתח תקווה, אלעד וכפר ברא, והוא ממוקם בפתח תקווה. אם וכאשר יוקם מוקד תפעולי מיוחד באלעד, הוא יאויש בימי שבת וחג במוקדנים שאינם יהודים.

"במקרה של צורך חירום בטיפול בתקלות מים וביוב באלעד בשבתות ובחגים, הטיפול בתקלה יעשה בהתייעצות עם הגורמים הרבניים בעיר ובכל מקרה יבוצע על ידי עובדים לא יהודים בלבד".

מערכת 'טוג' תמשיך לעקוב אחרי תאגידים וחברות ממשלתיות שרומסות ללא בושה את יום המנוחה היהודי, שעל פי החוק הוא גם יום המנוחה הלאומי. אנו מבקשים מגולשינו לעמוד על המשמר ולעדכן אותנו על חילולי שבת באזור מגוריהם.