יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

45 ישראלים יטבעו גם השנה? ח"ו

45 איש טובעים בכל עונת רחצה בחופי ישראל. עם פתיחת עונת הרחצה הרשמית מחר, צפה השאלה: מה מצפה לנו בקיץ 2010? בסימן "ונשמרתם מאוד לנפשותיכם" מתגייס טוג למאבק במוות בחופים, ומאחל: קיץ בריא

ראובן שטיין, ל' בניסן תש"ע - 14/04/2010 16:32
כ-45  מקרי טביעה מתרחשים  מדי שנה לאורך חופי ישראל, כך עולה מתוך נתוני משרד הפנים. בשנת  2009, לדוגמא, טבעו למוות 42 בני אדם. בין השנים 1992-2008, מתו כתוצאה מטביעה בים 731 בני אדם.

בשנת 2009, רוב מקרי הטביעה התרחשו בים התיכון (38 טביעות), ואילו בכנרת ובים המלח התרחשו רק 3 מקרי טביעה למוות בכל אחד מהם.

טווח הגילאים של האנשים שטבעו למוות במהלך 2009 הוא 5-70 שנה, רובם בגילאי 20-60. עוד עולה מהנתונים כי רוב הטובעים במהלך 2009  נכנסו למים בחוף בלתי מוכרז, או שנכנסו לים לאחר שעות הרחצה, כשאין בחוף מציל.

בשלושה מקרים מדובר באנשים שהיו שיכורים, בשלושה מקרים מדובר באנשים שקיבלו התקף לב בסמוך למים, במקרה אחד מדובר בצוללן, במקרה אחד מדובר בתייר שהתהפך משכיבה לישיבה בים המלח ולפתע צלל למים ובמקרה אחד מדובר בצעירה שנסחפה עם מזרון ים בכנרת, התהפכה וטבעה.

אחד ממקרי הטביעה בשנה שעברה היה מותו הטראגי של האברך ר' יעקב משה פיין ז"ל שטבע בחוף אשדוד.

"ונשמרתם מאד"

לקראת פתיחת עונת הרחצה יוצא משרד הפנים בקמפיין פרסום תחת הכותרת: "לא נכנסים לים בלי מציל, בחיים!". הקמפיין כולל פרסום לקהלי יעד שונים: מבוגרים ובני נוער, יהודים, ערבים, עולים חדשים דתיים וחרדים. משום ונשמרתם מתגייס טוג למאבק.

החופים:

חופי ישראל משתרעים על פני כ-306 ק"מ לאורך חופי הים התיכון, ים כנרת, ים המלח ומפרץ אילת. מתוכם רק כ-18.7 הינם חופים מוכרזים המותרים לרחצה ומוצב בהם מציל בעונת הרחצה בשעות הרחצה המקובלות.

בשנת 2009 נפתחו לרחצה 115 חופים מוכרזים, ואילו ב-2010 יפתחו 136 חופים מוכרזים, מתוכם 77 לאורך הים התיכון, 40 לאורך הכנרת, 7 לחוף ים המלח, ו-12 בים סוף.

כללי בטיחות:

אין להיכנס לרחצה בחוף בלתי מוכרז.

אין להיכנס לרחצה בשעה שאין מציל במקום.

אין להיכנס לרחצה בשעה שהדגל מורה על ים סוער ובלתי בטוח לרוחצים.

הימנעו ככל הניתן מחשיפה לשמש בין השעות 10:00 - 16:00. כשיוצאים לשמש, יש לכסות את הגוף בלבוש מלא ומגן. חבשו כובע שיגן על הפנים והעורף. הרכיבו משקפי שמש.

יש למרוח את העור הגלוי לשמש בשכבה נדיבה של מסנן קרינה, בעל הגנה מפני קרניUVA ו-UVB ולחדש את המריחה כל שעתיים, גם כאשר שוהים בצל. יש לזכור כי בים או בבריכה קיימת קרינה המוחזרת מהמים והחול, ולכן יש להגביל שהייה, גם בצל.

עונת הרחצה 2010 תפתח מחר ותסתיים בהתאם לחוק בכ"ט תשרי תש"ע  (17.10.10 ). מערכת 'טוג' ממליצה להימנע מביקורים בחופים לא מוכרזים, ולהקפיד על כללי הבטיחות הנדרשים.

בסימן "ונשמרתם מאוד לנפשותיכם" מערכת 'טוג' מאחלת: קיץ בריא, פורה ומרענן.