יום שלישי ח' בניסן תשפ"ד 16/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

"אין אישוש לשמועות על חטיפה"

המטה ללוחמה בטרור פרסם אזהרת מסע חריפה וחריגה במיוחד בה הוא קורא לכל הישראלים השוהים בסיני לשוב מיד לישראל, מחשש "ממשי" לחטיפה. אמש נפוצו שמועות על חטיפה - במערכת הביטחון אומרים כי עד עתה אין "אישוש" לידיעה על חטיפה

אהרן שיין, כ"ט בניסן תש"ע - 13/04/2010 21:33
אזהרה חריגה וחמורה ביותר. המטה ללוחמה בטרור פרסם הערב "אזהרת מסע" חריגה בחומרתה ובה הוא מזהיר מפני "פעולת טרור מיידית לחטיפת ישראלים בסיני". המטה מפציר בישראלים השוהים בסיני לשוב מיד על עקבותיהם.

בהודעה שפרסם הערב, קורא המטה ללוחמה בטרור לכל האזרחים הישראלים השוהים בסיני לעזוב את המקום ולשוב לאלתר ארצה. המטה קורא לישראלים שבני משפחתם שוהים בסיני ליצור קשר עם קרוביהם ולהודיע להם על הסכנה המוחשית במקום.

ההודעה שפורסמה היום נחשבת לחריגה בחומרתה, וככל הנראה היא מבוססת על מידע קונקרטי ביותר, שברחבי חצי האי המצרי מסתובבת חוליית מחבלים שכבר נמצאת בשטח סיני ובכוונתה לחטוף ישראלים.
בערב הודיעה מערכת הביטחון כי שמועות שנפוצו מוקדם יותר על חטיפה "לא אוששו", אם כי, טרם ידוע בבירור שאכן לא נחטפו ישראלים - יתכן, אמרו במערכת הביטחון שנחטף ישראלי אך הוא מוחזק באזור ללא תקשורת. בשל החשש הכבד קראו במטה ללוחמה בטרור למי שבני משפחתו שוהים בסיני ליצור איתם קשר מיידי ולהזהירם מפני הסכנה.

לפי נתוני מעבר הגבול בטאבה, שוהים כעת בסיני מאות ישראלים שלא ראו לנכון לקחת ברצינות את אזהרות המטה ללוחמה בטרור. לקראת חג הפסח השנה - לאחר מספר שנים של קיפאון - החלה התעוררות מחודשת ביציאת הישראלים לסיני, ואלפי ישראלים שהו במהלך החג האחרון בחצי האי המצרי.

על-פי נתונים שמסרה רשות שדות התעופה, בחג הפסח האחרון חלה עלייה של 36 אחוזים בתנועת הנוסעים שעברו במסוף טאבה לסיני לעומת התקופה המקבילה אשתקד. בסך הכל, עברו במסוף בימי הפסח 68,835 אנשים לשני הכיוונים.

יצוין, כי צוותי רשות שדות התעופה המוצבים במעבר הגבול בטאבה, מחלקים לכל הישראלים העוברים בטאבה פרוספקט ובו אזהרת המסע של המטה ללוחמה בטרור, אך כאמור, לא כולם מתרשמים מכך.

כבר לפני כחודשיים פורסמה אזהרת מסע חמורה ליוצאים לסיני בהודעה שפרסם אז המטה ללוחמה בטרור, נכתב כי "לאור איום חמור ומיידי זה, המטה ללוחמה בטרור קורא בכל תוקף לכל ישראלי לצאת מסיני מיד וללא שהיות". אנשי המטה הסבירו את הרקע לאזהרה אז בכך ש"חיזבאללה מאשים שוב ושוב את ישראל במותו של עימאד מורנייה ואיראן מאשימה את ישראל במותו של מומחה הגרעין בטהרן. האשמות אלו מחריפות את איומי הטרור על ישראלים בחו"ל".