שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

רכשתם 'אייפד' בחו"ל? תחזירו!

שימו לב! במכס הישראלי מחרימים מכשירים 'אייפד' שנרכשו בארה"ב. משרד התקשורת מבהיר: אסור לייבא מכשירים שלא תואמים לפעולה בישראל. יש פיתרון

ראובן שטיין, כ"ט בניסן תש"ע - 13/04/2010 16:19
רשות המכס מחרימה מכשירים 'אייפד' שנרכשו בארה"ב. משרד התקשורת הנפיקה היום (ג') הבהרה, לפיה אסור לייבא מכשירים מסוג זה לארץ. בהבהרה נכתב כי "על לקוח אשר רוכש מכשיר בחו"ל לבדוק האם מכשיר זה מתאים לפעולה גם בישראל".

מכשיר ה- "אייפד" הנמכר היום בארה"ב בלבד, פועל בהספקי שידור המתאימים לתקינה האמריקנית. מאחר שהתקינה בישראל בתחום ה-Wi-Fi דומה לתקינה האירופאית, השונה מהתקינה האמריקנית, והמתירה שידור בהספק נמוך יותר, הרי שהספק השידור של המכשיר מונע את אישור הפעלתו בישראל.

"בישראל ובאירופה עדיין לא הוחל בשיווק מכשיר האייפד. משרד התקשורת פנה לחברת איי דיגיטל נציגת אפל בישראל, בבקשה לקבל את כל המידע הנוגע למכשיר,  לצורך אישור הכנסתו לארץ.

"משרד התקשורת מבקש להדגיש שוב כי בעולם מיוצרים אלפי דגמים של מכשירים, ולכן על לקוח אשר רוכש מכשיר בחו"ל לבדוק האם מכשיר זה מתאים לפעולה גם בישראל. משרד התקשורת אינו מכיר את תכונות המכשירים, אלא, כאשר פונים אליו, ופניה קונקרטית כזו בוצעה, לראשונה, רק לאחר חג הפסח.

"לשם ההמחשה: לקוח המייבא מכונית בריטית המותאמת לנהיגה בנתיב השמאלי, מודע לכך כי בישראל נוהגים בנתיב הימני והרכב אינו מתאים לשימוש בישראל. האחריות לבדיקת התאמתו של מכשיר לפעולה במדינות אחרות מוטלת על הלקוח".

ומה תעשו אם לא ידעתם והמכשיר הוחרם? על פי רשות המכס, תוכלו למכור אותו בארה"ב באמצעות מכר הטס לחו"ל. לשם כך, תצטרכו להראות למכס כרטיסי טיסה ולשלם 200 שקלים כדי שהמכס ישלח את המכשיר עם שליח עד דלת המטוס. הסיבה, לדבריהם, משום ש"אסור לנו לשחרר אותו בארץ".